måndag, oktober 01, 2007

Kalles randiga banan

Jag brukar alltid tycka att det är jättekul med nya smakupplevelser och köper glatt allt nytt i mataffären som kommer i min väg, men nu är det dax att avstå.

Den nya Kalles randiga med banansmak lockar inte alls. Företaget vill påskina att det handlar om en spännande smakupplevelse mellan sött och salt, men jag har lite svårt att tro dem. Jag vet inte ens NÄR jag skulle använda det här pålägget. Till frukost? Otänkbart. På kvällsmackan? Nä tack. Till lunch? Uääähhh, ge mig mat! Nä det finns liksom inget tillfälle när jag ens kan tänka mig att smaka!


Är det någon av er som provat OCH tycker att det är gott?

7 kommentarer:

Missy sa...

Eeew! Det låter som ett aprilskämt, men varje gång jag tittar i almanackan ser jag att det är oktober.

Kan det vara så att de har annan tideräkning på "Kalles"...?

Anonym sa...

åååå, jag har samma inställning som dig. En ny sak på hyllan. Den måste testas!

Men detta låter faktiskt inte gott alls. Men stod någon och demade i butiken skulle jag smaka iaf...

Annie - PD sa...

Jag måste bara prova den ändå... Kan vara äckelgod :D
Trodde också det var ett skämt men icke.

Miss Upsey Daisy sa...

Låter konstigt men å andra sidan låter det konstigt med mögelost på pepparkaka men det är ju supergott!

Fru Choklad sa...

Missy: Samma här. Fick också kolla almanackan för att se om jag hamnat i april på nått mystiskt sätt, men icke. Dom menar fullt allvar.

Maria: Ja nya saker bara skriker på mig när jag går in i affären. Jag känner mig lite som Alice i underlandet när div. matvaror ligger och viskar "ääääääät miiiig" och "driiiiick miiiiig" för den här rackaren är jag dock stendöv. Ja det är nog en massiv demo-kampanj som behövs om dom ska få de här tuberna sålda.

Ska vi slå vad om hur länge den kommer att finnas i sortimentet? Jag gissar att den inte överlever till nyår!

Annie: Jo jag kan ju hålla med om att det infinner sig en viss äckelfascination, men jag känner mig väldigt tveksam om jag vill lägga pengar på en tub för att få testa.... :S

Miss UD: Du får gärna vara testpilot och var först ut med att köra banankalle! Och du har helt rätt ibland kan kombinationer som verkar ganska vrickade vara otroligt lyckade. Pepparkaka med mögelost är en klar favorit. Vaniljglass med lakritsrippel en annan.

Någon annan som har en osannolik kombination som är god?

Frida sa...

kaviar är äckligt, banan är äckligt, så det där måste bli dubbeläckligt!!

Fru Choklad sa...

Frida: Jag gillar visserligen både kaviar och banan men inte på samma gång!!! Jisses så äckligt. Vem på Kalles Kaviar är det som har fått hybris liksom?