onsdag, oktober 31, 2007

Scary Halloween på er!

Vi är redo för en riktig Halloween-kväll här hemma. Jag har laddat för en riktigt läskig middag med "Soppa på drakgalla" (morots- och apelsinsoppa med koriander), "Fladdermuspasta med zombieköttsås" (svart pasta med kycklingsås) och slutligen "Stekta trollskallar med insektskross och fryst spöke" (Ugnsstekta äpplen med nöttäcke och vaniljglass) Själklart ska vi bara ha levande ljus när vi äter så att det blir lagom skumt och lyssna på läskig musik (Midnight Syndicate) och efter maten kanske vi tittar på den ultimata Halloween-filmen "The Nightmare before Christmas".
Jag ska också passa på att ha mina fladdermusörhängen och eventuellt biter jag maken lite i halsen senare i kväll. Mohahahaha!!!!

Xtra kul blir det eftersom barnens kusin A kommer upp till Stockholm idag med en kompis och ska sova över hos oss. Så nu ska jag snart ut med två shoppingsugna tonåringar och göra stan.

Ha nu en riktigt läskig Halloween!

5 kommentarer:

Annie - PD sa...

Hjäälp! Vilken läskig mat, hehe :D! Ha det toppen :)

Anonym sa...

Mysigt, kanske spindel-bullar till kaffet :)

Anonym sa...

Helt underbart!
Wow! Å, vad spännande och kul!

Lite inspiration: http://www.marthastewart.com/halloween

Miss Upsey Daisy sa...

Vilken underbar Halloween!

Fru Choklad sa...

Annie: Jo du. Sonen höll på att få spader när han fick höra menyn :)

Hannele: Mycket bra förslag ;)

Maria: Ja det gäller att passa på när tillfälle bjuds at ordna det lite festligt. Tack för länken.

Miss UD: Ja det här är vad jag menar med att fira Halloween. Inte det där jobbiga kommersjippot.