lördag, oktober 06, 2007

Lika som bär

Det är inte sonen som är med i reklamkampanjen, men även jag som mor måste säga att det är skrämmande likt! Det är så pass att maken trodde att jag i hemlighet tagit med sonen till fotografen. Ok färgen på håret kanske är lite rödare än vad sonen stoltserar med och ögonen kanske lite mer turkosa än vad naturen normalt tillåter, men annars är det väldigt likt sonen. Och det händer faktiskt att han ser ut precis just så....... oftast i samband med att jag bett om nått helt vansinnigt som att han ska städa rummet eller nått annan horribel sysselsättning.


Idag på morgonen kom han in till oss när vi fortfarande låg kvar i sängen och började berätta om sin senaste lek. -Jag leker med Batman och han har blivit kompis med sin fiende. - Åh det var ju bra, svarade jag. -Jaha, svarar sonen. Jag förstår ingenting. Det är ju helkonstigt om man plötsligt blir kompis med sin fiende bara sådär. Maken och jag finner inte ord så vi är bara tysta. -Och nu håller dom på och hoppar runt i vattenpölar, fortsätter sonen, och ibland ramlar dom och håller nästan på att drunkna. Dom ligger i en pöl nu så det är bäst att jag går in och räddar dom. I ett skutt är han ute ur rummet. Maken och jag ligger tysta en stund och sedan säger maken med lite matt röst. -Men det är ju hans lek........

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahaha. Vilken liten busunge ;-)

Fru Choklad sa...

Maria: Ja han är helt underbar :)