fredag, april 25, 2008

Det är KUL att ha barn I och II

Två små vardagshistorier om glädjen i att ha barn

I - Ett skratt förlänger livet
Igår när jag hämtade sonen från skolan så fick vi oss ett gott skratt tack vare en liten begreppsförvirring från sonens sida.
Sonen: - Mamma, jag känner på mig att snart kommer en sån där pensionärsbil.
Jag: ???? Öhhh, hur då menar du?
Sonen: Jo men du vet en sån där bil där pensionärerna dricker champagne och skriker.
Jag: !!!!!!! Ehh nej det vet jag nog inte……… (det här har jag helt missat! Låter ju helfestligt att bli pensionär ju!)
Sonen: Jo och så står dom och dansar och så är det en massa hög musik.
Jag: Jahaaaaaa! Du menar studentbil!!! Ha ha ha.
Sonen: Ja det är såååå det heter. Jag trodde att det hette pensionärsbil. Ha ha.

II - Hjärtvärmaren
I morse när jag väckte sonen så såg han lite moloken ut så jag frågade hur det var och satte mig på sängkanten och kramade om honom.
Sonen: Jag hade en sån läskig dröm…..
Jag: Usch va jobbigt, men vet du. Nu är du vaken och då kan du tänka på att det var bara en dröm och att verkligheten inte stämmer med hur det var i drömmen.
Sonen: Mmm….
Jag: För i verkligheten ligger du i din sköna säng och blir kramad av din mamma.
Sonen: Mamma du är så himla bra på att trösta när jag har haft läskiga drömmar. Du gör liksom att dom försvinner!
Ni förstår nog att det var med ett mycket varmt hjärta jag en stund senare gick iväg till jobbet. Ibland gör man rätt liksom…………

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

De är för härliga. Min frågade nyss om han fick ta en iskall, kylig glass. Som om vi har några andra...

Många pensionärsbilar i storstaden snart...

Tänkte att man skulle kunna sjunga och dricka champagne ändå, trots att man inte tillhör någon av kategorierna...

Fru Choklad sa...

Spader madam: Ha ha ja dom är för söta.
Precis! Det är väl vi som ligger någonstans mitt emellan som behöver champagnen bäst ?! Tror tusan att det ligger en flaska i kylen..... undrar om man skulle... hmmm ska tänka lite på det här tror jag.....

Anonym sa...

*värmer*

Fru Choklad sa...

Maria: Ja han är en raring, min lilla kille.