lördag, april 12, 2008

Spännande smaker

Sedan en tid tillbaka finns det väldigt spännande kryddblandningar från Santa Maria att köpa i affären och allt efter som kommer den ena efter den andra burken med hem. Just nu är vi uppe i fyra burkar som står nära till hands att använda i köket.


Det började med "Wasabi & Sesame" som är supergod på lax och annan fisk. Sedan var det "Mango & Curry" som ville följa med hem. Den har hamnat i olika indiska grytor (naturligtvis) och även varit god i kall sås tillsammans med yoghurt. Sedan kunde jag inte hålla mig ifrån den underbara "Cacao & Chili". Den är helt super att använda på kyckling och jag kan även tänka mig att den är underbar att använda i en "Kladdkaka" som man vill rocka till lite. Ska testas inom kort. Igår kunde jag inte motstå den rara lilla burken med "Apelsin & Peppar" och redan samma kväll så använde jag den till revbensspjäll i ugnen. Himmelskt. Apelsin och fläskkött är för övrigt en otroligt fin kombination för er som missat det. Prova det ska ni få se.

Jag är helt säker på att fler burkar kommer att vilja följa med hem för det här är mycket lyckat av Santa Maria. I want more.......

7 kommentarer:

Spader Madame sa...

OK! Jag får kolla om de finns i lilla byns affärer. Det låter himla gott! Kidsen och jag har just bestämt att all mat ska innehålla något från frysen - den är full! Det behövs litet nya idéer...

Annie - PD sa...

Ah - spännande! jag har sett reklam på stan men inte testat :) Ska definitivt spanas in - tack för tips :)

Miss Upsey Daisy sa...

Tack för tips!

Fru Choklad sa...

Spader madam: Det gör det säkert eller så kan dom nog ta hem åt dig om du vill prova.

Annie: Ja det tycker jag. Kul med lite nya kombinationer som retar fantasin.

Miss UD: Varsågod :)

Anonym sa...

WoW! Den som inte gillar att handla i livsmedelsaffären vet icke vd det handlar om. Upptäcka, upptäcka, upttäcka....

... ska absolut spana in dessa!

Anonym sa...

P.S. Fick precis reda på att jag är med i Sofis Mode idag, mån/tis... har inte sett reportaget ännu alls :-S

Fru Choklad sa...

Maria: Oh vad bra att du sa till. Då ska jag köpa den på väg hem från jobbet! :)