tisdag, april 15, 2008

Ny musik på MySpace

Så har äntligen min och Ds låt "Heron girl" blivit färdigmixad och det var med ett visst vemod jag la upp den på min sida igår. Texten kommer ur en bild som D skickade till mig för ganska länge sedan och vi började spåna om vad det är flickan på bilden står och väntar på....... Det är hennes älskade som varit ute i ett krig och nu vet hon att båten med överlevande är på väg, men hon vet inte om han är med. På båten sitter han sliten och trött och undrar om hans älskade står och väntar på honom när han kommer hem

Det är ju så roligt att skapa och när processen är över så blir det alltid lite tomt på nått sätt. Det går visserligen ganska fort över men det är ändå lite jobbigt att "släppa ifrån sig" sina alster. Nåväl nu ligger den där och skvalpar och ska väl så göra en tid framöver.

Där finns också låten "The sun and the rainfall" som handlar om att lämna ett förhållande som är bortom all räddning och där det bara återstår att gå för att inte gå under. (Nej maken har ingenting med denna låt att göra utan det är gammal skit som luftas här)

"The Ghost" är specialskriven för Mia Mäkiläs tavlor och ska ingå i en svit låtar som ska framföras på ett av hennes vernissage nästa år. Via min sida kan ni se henne bland mina vänner och kolla gärna in hennes sida för lite kuslig konst.

"King Arthurs Court" är en instrumental låt med stark influens av klassisk musik där jag lekt med klanger från en svunnen tid.

"The fairy in the tree" Har ett bedrövligt dåligt sångpålägg (har lärt mig ganska mycket sedan det gjordes) men är i alla fall min hyllningssång till Lilla damen.

"Diorism" Är också instrumental och är ett musikaliskt avtryck av bilden som ligger vid låten. Den är från en Diorvisning för ett par år sedan och det är min favorit Linda Evangelista som visar en av Gallianos underbara klänningar.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag får lyssna när jag kommer hem!

Fru Choklad sa...

Miss UD: Gör så.

Anonym sa...

Sååååå bra. La in en länk under "musik jag gillar" så jag kan lyssna när jag är inne och bloggar! Du är kanon!

Fru Choklad sa...

Maria: Åhh nu blir jag alldeles rörd. Tack snälla för dina fina ord. Jag blir verkligen glad när andra tycker om min musik. Att skapa är så roligt och när andra tycker om det jag gjort blir det ÄNNU roligare. Tack.