måndag, oktober 06, 2008

Ett litet steg för mänskligheten.....

.... men många steg för Lilla damen. I lördags vid 17 tiden (jo det var nästan på ett klockslag som det hände) så släppte hon taget och knallade iväg. Bara så där! Stegen är fortfarande ganska stapplande och det viftas en del med armarna för att hålla balansen, men oj så hon tränar nu. Hela lördagskvällen ägnade hon åt att gå själv och ett tag fick hon sonen att eskortera henne i lägenhetens rundtur (hallen, köket, vardagsrummet). Han skulle hålla henne lite lätt i ena handen och sedan bar det av. Försökte han på bästa storebrorsvis hjälpa henne när balansen hotade att svika fick han bannor. han fick bara hålla i EN hand. Inget mer. De såg ut som ett litet par där de gick runt. Sedan ville hon inte hålla handen längre utan stapplade lyckligt och ytterst koncentrerat runt alldeles själv.

Till slut orkade hon helt enkelt inte gå längre utan kom upp till mig i soffan och kröp ihop i min famn och stoppade tummen i munnen. Hon var alldeles svettig sötnosen, men otroligt nöjd med sig själv kan jag gissa. Jag och maken är naturligtvis löjligt stolta över Lilla damens framsteg, men framför allt är jag glad för hennes skull för tänk vilken frihet det blir för henne nu när hon kan gå precis som hon vill!

PS: Dagen parfym blev L'heure bleu från Guerlain. Den kom redan 1912 och står sig än idag!

6 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Ett stort steg för mänskligheten! Får ni ändra om något i lägenheten nu? Men tänk ändå nyss var hon så liten och hon växer så det knakar ju. :D

Fru Choklad sa...

Miss UD: Nej jag tror det ska klara sig. Just nu är hon ju så upptagen med att gå ;) Ja det är nästan skrämmande hur fort det har gått. Det händer saker hela tiden.

Anonym sa...

Åååååå, nu får jag tårar i ögonen. Världens sötaste Lilla cyberbloggdam kan knalla! Hurra!

Vilken massa äventyr hon har framför sig :-)

P.S. Var på chokladfabriken idag och köpte Lakritskola som du tipsade om. De var underbart goda. Mums!

Jonna sa...

Nämen grattis Lilla Damen!!! Så kul!!! Massa kramar till de stolta föräldrarna också :-)

Fru Choklad sa...

Maria: Ja jag vågar knappt tänka på hur mycket hon ska gå igenom, men med den viljan ska det nog gå bra :D
Ååå visst är dom goda! Hmmm nu blev jag sugen.....

Jonna: Tack vännen! Ja vi är verkligen stolta och Lilla damen strålar som en sol! Det är inte sååå långt borta innan din plutt också är uppe och kutar. :) Kram!

Spader Madame sa...

Lilla damens eskapader kommenterade jag redan igår..."Here we go again"... Man hade nästan glömt hur kul det var när ungarna började gå och man fick lov att flytta alla grejer till en annan nivå... Grattis till springet!!