tisdag, oktober 28, 2008

Shopping på skönhetsmässan

Jag och R var ju som sagt på Skönhetsmässan i Kista i Söndags. Av någon underlig anledning så kom jag bara hem med ett gäng nagellack, men är knappast ledsen för det. (En julklapp har jag handlat också, men den kan jag inte skriva om här.) Det blev fyra lack från China Glaze och ett från det för mig okända Akzent direct och sedan ett överlack som försäljaren hävdade var världens bästa överlack, mer om det senare.

Jag har ju länge läst om lacken från China Glaze så det var en fröjd att få stå och rota bland alla härliga färger och eftersom priset bara var 50 kr på mässan så tog jag helt enkelt de som föll mig i smaken. Den första jag provat är den härliga "Turned up turquise". På bilden är det drygt 48 timmar sedan jag målade naglarna och det ser fortfarande ut som jag just lackat dom! Det har förmodligen med det här nya topplacket som jag köpte att göra. Seche Vite "Dry fast top coat". Jag brukar (ska väl egentligen stå brukade from nu) aldrig måla naglarna innan jag går och lägger mig för även om det känns som att de torkat så brukar man sedan på morgonen lik förbenat ha avtryck av lakanen i naglarna så det är bara att ta bort alltihop och börja om, men med det här topplacket så hände icke detta. Jag målade baslack, väntade ca 5 min, målade ett lager "Turned up turquise", väntade ca 5 min, målade ytterligare ett lager "Turned up turquise", färgen kräver två lager annars blir det inte snyggt, väntade 5 min igen och sedan slutligen ett lager av topplacket. Ca 20 minuter senare låg jag i sängen och på morgonen när jag vaknade såg naglarna fortfarande vackert nylackade ut. De torkade otroligt snabbt trotts alla lager och jag är döimpad av att lacket var precis så bra som försäljaren sa! Det ska ni verkligen hålla utkik efter.

China Glaze och Seche Vite kommer att säljas på utvalda salonger inom en snar framtid.

2 kommentarer:

J sa...

WOW vad läckert!!

Fru Choklad sa...

Hanton: Den är ännu snyggare i verkligheten :D