söndag, oktober 05, 2008

Puder från Dior

För ett par veckor sedan var vi ju i Norrköping och där hade jag en liten köporgie på Kicks och kom hem med både det ena och det andra. Nu har jag hunnit testa ordentligt och idag tänkte jag recensera Diorskin Forever compact powder.

Dosan är i ett smidigt format som gör att den får plats i de flesta väskor och necessärer och innehåller så att säga två våningar. I den översta ligger makeup svampen som man använder för att lägga på pudret, och när man lyfter på den första sektionen så kommer man till själva pudret och en spegel som är fiffigt placerad i botten på den första våningen. (Titta på bilden så förstår ni vad jag menar.)

Pudret är lätt och smidigt att lägga på och jag behöver knappt "fixa till" efteråt med en borste för att få det där osynliga resultatet som jag är ute efter. Måste jag någon gång borsta bort överflödigt puder så beror det snarast på att jag har haft lite bråttom vid appliceringen snarare än att det skulle vara pudrets fel.

Utan att vara helt täckande så jämnar den ut både tonen i huden och små skavanker så att resultatet blir en jämn och vacker hy. Dessutom ger den hyn en väldigt fin lyster som får huden att stråla till skillnad från många andra puder som bara gör hyn matt. Inte så att det är små korn som glittrar utan det är precis som att pudret fångar upp ljuset så att man får en härlig lyster som räcker nästan hela dagen. Om jag sätter på pudret på morgonen innan jag ska till jobbet så är det dags för en liten förbättring lagom tills jag ska gå hem ungefär. Lediga dagar tycker jag dock att det håller längre. (Jag sitter ju framför en skärm på jobbet så det är säkert den som "suger åt sig" pudret.)

Jag har en ganska torr och känslig hy så vissa puder kan jag inte använda eftersom de suger ur huden på fukt. Det gör inte det här underbara pudret. Jag lägger på det och sedan kan jag glömma bort det helt enkelt!

Jag behöver knappast säga att jag är supernöjd, va? Faktum är att det är det bästa puder jag någonsin provat och det lär dröja bra länge innan jag byter till något annat!



Fru Choklad ger 5/5 till denna godbit.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fem av fem. Inte illa. Nu har jag puder som är relativt nytt och tappar jag det inte i backen (ta i trä) lär det dröja innan jag köper men jag ska lägga detta på minnet helt klart.

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja det här är värt att lägga på minnet. Vad har du för puder? Är du nöjd med det?

J sa...

Låter suveränt, det ska definitivt kollas in i helgen. Jag har avvaktat med att köpa något till du berättat om ditt nya:-)

Fru Choklad sa...

hanton: Ja det är riktigt bra så spana gärna in det. YSL är snäppet under och enda anledningen till att de "bara" får en fyra av mig är att det inte har riktigt samma lyster, men det där är ju en smaksak och en fråga om vad man är ute efter. Ska bli spännande att se vad du tycker.