söndag, oktober 12, 2008

Fort gick det....

... för nu är det plötsligt Söndag kväll och jag sitter och väntar på att Ashs to ashes, ska börja.

I fredags var jag så utmattad som jag nog aldrig varit förut på en fredag. Vi åt, jag drack ett glas vin och sedan gjorde jag mitt bästa för att inte komma i säng före nio. När C ringde vid ca 21.15 var jag inne på toa där jag lyckats hamna i en totalkoma och bara satt eftersom jag inte orkade resa mig, så det var väl tur att hon ringde annars hade jag nog suttit där än.

I lördags var jag lite piggare eftersom jag faktiskt sovit hela natten i stället för att ligga och fundera på jobbet och gav mig iväg till härliga Makeup Store på Götgatan för att gå på den lilla sminkkurs som jag fått av maken och barnen i födelsedagspresent. Det var jättemysigt att bli lite ompysslad och fin som tusan begav jag mig sedan hem till C och Lilla W. ( Lilla W fyllde 6 år och skulle ha kalas för tjejerna i sin klass och eftersom J är i USA och Kanada på turné hade C, med en viss panik i rösten frågat om jag kunde tänkas ställa upp och vara hennes "man" under kalaset. Självklart gjorde jag det.) Det kom 13 underbara små prinsessor och allt gick jättebra måste jag säga! Kalaset var jättelyckat och Lilla W var nog väldigt nöjd med sin 6 års dag. När tjejerna gått hem kom maken, sonen och Lilla damen och vi hämtade Indisk mat och satt och bara mös hela kvällen.

Idag har maken haft födelsedag så hela dagen har ägnats honom, min älskling. Även om han inte fick frukost på sängen så fick han i alla fall sång på sängen och det var nog minst lika bra. Mina föräldrar var över på middag och eftersom maken fyllde år fick han bestämma vad som skulle ätas. Valet föll på Ugnsstekt kalvfilé, mandelpotatiskaka med västerbottenost, örtmarinerade rotfrukter och kantareller. efter det år vi Vit chokladpaj och jag kan säga att vi är liiite mätta nu! En bra dag har han nog haft kära maken och ordentligt firad blev han också.

I morgon är det dags att gå till dårhuset igen....... å förlåt jag menar jobbet!

7 kommentarer:

J sa...

Vilken mysig helg! Våra fredagskvällar lät rätt lika denna helgen;-). Maten låter helt underbar och många gratulationer till maken.
Säger som du, imorgon väntar dårhuset. Ska förhandla med en advokat imorgon eftermiddag där jag är väldig nyfiken på om han kommer att vara lika korkad som han varit vid våra, hitills lite hetsiga, telefondiskussioner. Den som lever får se...
Kram på dig vännen och hoppas du kan sova gott i natt!

Spader Madame sa...

Nästa gång du har middag så kommer jag...det är liiiitet långt men enligt min bedömning verkar det vara väl värt besväret...

Glöm inte att andas, där på dårhuset, för hur det än är, at the end of the day, är det bara ett jobb!!! Massor av kramar...

Anonym sa...

Å, vilken toppenhelg. Gläds med dig och familjen. Myyyyyyyys!

Stor, stor kram

Laila och Johan sa...

dårhuset... så ska jag kalla skolan..!! Klockrent, tack!

Miss Upsey Daisy sa...

Mitt jobb kan vara nog så mycket dårhus nu som då. Låter som du vilade upp dig lite iallafall.

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja den var helt rätt efter veckans slit.
Ahh alltid lika roligt att ha små retoriska dueller. (Speciellt när man "vet" att man kommer att vinna.) Hoppas att det gick vägen.
Stor kram!

Spader: Utan att skryta kan jag säga att den här mandelpotatiskakan var vansinnigt god. Jag återkommer med recept. Enkel som tusan och gör succé på vilken bjudning som helst.
Visst är det så det är bara ett jobb. Mitt problem att det som förut bara var mitt jobb plötsligt blivit mitt OCH mitt jobb. Mao jag ska göra två tjänster själv i ungefär ett år eller kanske tom mer och det är inget man bara skakar av sig! Fast jag grejar det på nått sätt. Det gör jag (HAr också hört att hoppet är det sista som lämnar människan.......)

Maria: Ja vi har haft det underbart. Hoppas att din också varit härlig.

Loppanlej: Visst är det bra! Själv har jag ärvt uttrycket efter min pappa som ständigt (med fog) använde uttrycket för sin arbetsplats.

Fru Choklad sa...

Miss UD: Absolut det har jag gjort! Ny vecka och nya friska tag.