söndag, mars 22, 2009

Fru Choklad har stått i köket

Idag har jag inte gjort någon sminkning för jag har tillbringat större delen av min dag i köket. Vi hade mormor och morfar på middag eller det var MENINGEN att mormor och morfar skulle ha kommit men min mamma har varit risig ett par dagar och kunde därför inte komma, men pappa kom så fest skulle vi ju ha ändå.

Jag fixade blinier med creme fraich, hackad röd lök och laxrom. Till varmrätt gjorde jag helstekt fläskytterfilé med en ljummen sallad av ugnsrostad sötpotatis och rödbetor, färsk spenat, plommontomater och fetaost. Till efterrätt blev det vit chokladmousse med hallon.

Behöver jag säga att våra magar är fulla med mat nu :D Vi är så mätta att allt vi kommer att orka göra i kväll är att krypa ihop i soffan och titta på tv.

Skön söndag med andra ord.

9 kommentarer:

Katinka sa...

Det låter ju helt ljuvligt! Råkade kika förbi och blev helt fast måste jag säga! Ha en bra dag!

marinamake sa...

Mhm, det var det där med att fresta såna som inte är bjudna...;-)! Får nog ta mig en allvarlig funderare över nån sorts bestraffning tror jag... suktas på det däringa viset, fyyy!

bara skoja... du verkar ju vara en virtuos i köket, jag kan nästan känna dofterna hit! Låte väldigt mumsigt! Hoppas ni hade trevligt även trots att din mamma låg för ankar!

Anonym sa...

Angående NfuOh - du får såklart handla via mig, vill inte bli lurad bara så därför blir det postförskott om du inte blir medlem.
Annars finns den tyska sidan här: http://www.nfuoh.de.we/

Fru Choklad sa...

Katinka: Vad trevligt! Välkommen åter och ha en underbar dag du med.

Marina: Åh jag vet. Men jag tycker ju att det är så kul med mat så ibland kan jag ju bara inte hålla mig från att bli lite matig på bloggen. Uj uj straff väntar. Var ju tur att jag inte la ut bilder också ;)
Tack vi hade jättetrevligt och mamma fick hem en omgång chokladmousse så lite fick hon smaka hon med.

Fru Choklad sa...

Karin: Tack snälla. Det lutar nog åt att jag blir medlem till nästa utsändning för jag har kollat in sidan och gillar vad jag ser så att säga. Ville ha den tyska sidan mest för att kunna dregla lite över lacken och sedan beställer jag helst via dig.

Miss Upsey Daisy sa...

Nu blev jag hungrig men har man lagt sig så har man... datorn i sängen istället för sambon .. :D

Laila och Johan sa...

Jösses, det där lät helt fantastiskt gott!1

Anonym sa...

Åååå, låter helt underbart. Nu blev jag sådär inspirerad att göra mat med massa härliga råvaror att spisa med gott sälskap.

Kraaaaaaaaaaaam

Fru Choklad sa...

Miss UD: Jag antar att det är liiite mysigare att ligga bredvid sambon :)

Loppanlej: Säg bara till om det är nått du skulle vilja ha recept på så mejlar jag det.

Maria: Laga mat kan vara välgörande för själen tycker jag. Toppen för mig som börjar bli alltför stressad av mitt jobb nu. Stor kram till dig hjärtat.