tisdag, mars 31, 2009

Jag har hittat världens godaste

Världens absolut godaste Prinsesstårta görs av min svärmor. I helgen när vi var hos dem skulle vi äta tårta för att fira Lilla damens två års dag och då bakade hon (passande nog) en Prinsesstårta. Man har ju ätit ett par bitar genom åren eftersom det verkar vara just Prinsess som gäller när det ska firas på företag odyl. Ofta tycker jag att de är ganska mediokra och inte särskillt spännande men det har också funnits exemplar som varit riktigt smaskiga, MEN de är inte i närheten av svärmors. Den är rent himmelsk. En tårta där bottnar, grädde, sylt och marsipan bildar en perfekt harmoni i munnen och man nästan måste blunda bara för att njuta riktigt ordentligt. Att jag lyckades behärska mig till att bara ta en bit är faktiskt mer än anmärkningsvärt för jag hade lust till betydligt mer än så, det kan jag lova.

Jag har ju förut skrivit om hennes makalösa kakor och det kan jag säga: Världen har gått miste om en fantastisk konditor som skulle fått vilket café som helst att bli rena guldgruvan. Lyckliga jag som kan få världens godaste Prinsesstårta (för att inte tala om alla himmelska kakor) MUMS!

2 kommentarer:

marinamake sa...

Åhh va mysigt, en sån svärmor skulle jag också vilja ha! Skulle aldrig i hela världen hända hemma hos min kan jag ju säga!

Fru Choklad sa...

Marina: Ja hon är otrolig på att baka. Fast det bästa med henne är att hon är en sådan rar människa.