torsdag, mars 19, 2009

Hänger lite hemma idag.

Sonen aviserade ju ont i halsen igår. Och idag lät han rätt risig när vi vaknade så vi softar lite hemma idag. Just nu ligger han i soffan med kuddar och filt och kollar på Star Wars och jag sitter här och hinner faktiskt läsa bloggar ordentligt för en gångs skull. Snart ska jag fixa lite lunch och sätta mig hos sjuklingen en stund innan det är dax att hämta vår Lilla dam på dagis.
Det är verkligen en märklig erfarenhet att inte ha henne hemma och plötsligt så inser jag hur mycket jag bär runt och fixar med henne hela tiden. Nu sitter jag här och har inte blivit avbruten mer än två gånger! (Sonen ville ha glass för den onda halsen och film för det onda huvudet. Tydligen så hjälper film när små 9½ åriga pojkar har huvudvärk!)

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

YUP! Star Wars hjälper mot nästan allt!

Fru Choklad sa...

Spader: Absolut. Du vet väl att tv tänker sända 3e delen på lördag!? Det får inte missas.

Spader Madame sa...

OK! Ska meddela kidsen- de befinner sig i Huset vid Älven på egen hand!!

Fru Choklad sa...

Spader: På egen hand. Räknar du med att huset ska stå kvar när du kommer hem :D (Det gör det så klart)