lördag, mars 28, 2009

Vilken vecka

Den här veckan har verkligen inte innehållit några döda punkter. På jobbet har det varit rent ut sagt sjukt. Det vore ju bra om alla gjorde sitt eget jobb, men den regeln gäller tydligen inte och den här veckan har jag, förutom mitt eget arbete, också agerat pensionsexpert och skattejurist, med den trista följden att jag varit tvungen att ta med mig jobb hem över helgen. Ja ja jag inser att det kommer att bli mer av det framöver för det är ingen hejd på hur det slits i Fru Choklad. Efter jobbet har det också varit full fart.

Måndag hade man ju fullt sjå att bara komma igång. Tisdag hade sonen jujutsuträning. Onsdag var det simning för sonen och jag och Lilla damen passade på att ta oss ett litet dopp i barnbasängen medan sonen tränade. Vi har inte varit på badhus på hela vintern eftersom vi varit mer eller mindre sjuka hela tiden så det var lite tveksamt i början, men sedan släppte det och när hon väl insåg att hon kunde stå utan att doppa huvudet så blev hon genast kaxigare. Det slutade med att hon stod och skrek "hej hej" ner till sonen så det hördes över hela Forsgrenska och viftade med sina små armar. På torsdagen var det först korvkväll på dagis. Vi blev varse att Lilla damen uppenbarligen har en liten beundrare i en liten kille på 4 år som läxade upp maken rejält när han försökte tillrättavisa Lilla damen. Hon var törstig och drack häftigt ur en tunn plastmugg så att den var nära att gå sönder.
-Ta det lugnt Lilla damen, muggen kan gå sönder. sa maken
Då spände pojken ögonen i maken och sa:
- Lilla damenpappan!
- Ja, svarade maken
- Bebisen får göra som hon vill!!!
Så kan man bli avsnäst av en fyraåring! :D Vi skrattade rätt gott åt den lilla episoden senare på kvällen.
Efter den trevliga korvstunden sprang jag iväg till Makeup Store på Götgatan för att vara med på deras clubkväll. Det blev shoppat en hel del smått och gott. (Jag får visa senare.) Bla köpte jag ett nytt lack som just kommit ut som är helt förtjusande fint, "Marlene" heter det. Det är en underbart knallig färg som glittrar och sprakar i en rödrosa nyans (med betoning på rosa). Superfin så här till våren.
Sedan blev det äntligen fredag och vi åkte ner till svärföräldrarna för att vara hos dom över helgen. Det var lite drygt att åka ner i snöovädret som vi mötte på vägen så i stället för tre timmar så tog det snarare fyra timmar att komma ner, men nu är vi på plats och vi har det så bra så det är inte sant och även om jag varit tvungen att jobba ett par timmar idag så är det alltid så härligt att vara här så det till och med blir behagligt att jobba :) Det säger en del om hur mycket jag tycker om att umgås med mina svärföräldrar. Snart kommer svägerskan och svågern ner också så det kommer att bli ytterligare en trevlig och avkopplande kväll med mycket prat och skratt.

6 kommentarer:

Emma P sa...

haha! jag tror minsann att lilla damen har humor:)

J sa...

Vilken vecka du haft. Koppla av ordentligt nu i Norrköping och sköt om dig! Kram vännen

Fru Choklad sa...

Emma P: Japp det kan man lugnt säga att hon har :)

Hanton: Det har varit ljuvligt att vara hos svärföräldrarna. Det är som att komma till en själslig oas.Kram

Spader Madame sa...

Så bra att ni kom fram ordentligt -och att du trivs så bra hos svärföräldrarna! Hoppas att den här veckan blir litet snällare mot dig!

marinamake sa...

Ha ha, de är för roliga de små liven! Det var verkligen gulligt! Va skönt att du trivs så bra hos dina svärföräldrar... det är inte alla förunnat! Har du pratat med chefen ännu? Vill inte höra talas om att du sprungit in i väggen innan jag hunnit träffa dig!! Skämt åsido, det verkar inte roligt, hoppas du har en bra chef som tar dig på allvar.

Fru Choklad sa...

Spader: Jo vi tog det ju lugnt och maken är duktig på att köra bil. Snällare vecka? Nja vet inte det klockan är 20.00 tisdagkväll och jag är redan dödstrött. Jag får nog bita ihop och inse att det kommer att vara rätt tufft under våren :( Men det ska nog gå bra. Jag har ju världens bästa familj som stöttar mig :)

Marina: Oh ja jag är högst medveten om det. Svärföräldrarellationen är inte så lätt för alla. Jag är lyckligt lottad. Fast det är rätt svårt att INTE tycka om mina svärföräldrar. De är så goa och gedigna människor, snälla och generösa i allt.
Chefen ..... hrrrmmmm nä alltså ska jag vara ärlig så har jag knappt sett henne den här veckan och så har jag haft så fullt upp att jag i ärlighetens namn inte ens tänkt på att prata med henne. Nej jag tänker inte gå in i väggen (igen). Jag satt i den för 5 år sedan och det gör jag inte om. Så jag lovar att jag ska se upp, men det är väldigt rart av dig att du tänker på mig. Tack! Kram!