fredag, april 17, 2009

Dagens öga

Min pappa frågade för ett par dagar sedan lite diskret om det möjligtvis var så att jag gick till jobbet med de lite mer kraftfulla och dramatiska ögon som jag ibland visar upp i bloggen. Jag svarade att nej så är det ju (naturligtvis) inte. Jag inser ju att vissa makeuper skulle vara way too much för mina arbetskamrater för att inte tala om kunderna så jag håller mig till de lite modestare varianterna när jag ska till jobbet. Som den här som jag haft idag. Dock kunde jag inte hålla mig från att sätta lite glitterliner vid översta fransraden. Det är ju trots allt fredag :)
Skuggor "muffin" och "playful" från MUS. Gel eyeliner "black" MUS och glitterliner "glitterpuss" MAC. Mascara Max factor.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Superläckert. Jag kommer alltid älska, älska, älska att leka med färger. Smink är ju så kul. Glitterranden var kanon! Inspirerande till tusen!

marinamake sa...

Å va fint, ser ut som om du har lösfransar! Playful har jag också, tycker att den är lite svår i färgen, men du har ju lyckats riktigt bra!

Miss Upsey Daisy sa...

Jättefint. Men du är helt outstandig på smink. Tyckte glittret passade massor för en fredag.. :-D

Fru Choklad sa...

Maria: Tack. Playful är ännu snyggare i verkligheten då den har små små glitterkorn i grönt i sig som syns IRL. Linern är verkligen fin och ingår i Hallo Kitty kollektionen.

Marina: Å tack. Jag fick playful som gåva på en klubbkväll och tänkte först "jaha och vad ska man göra med den här" men den har visat sig vara riktigt användbar.

Miss UD: Tackar. Absolut, på fredagar får man glittra lite även på jobbet :)

Fru Choklad sa...

Marina: Extra tack för komplimangen om fransarna.

Emma P sa...

Haha, nej det kanske inte kundernsa och kollegorna skulle klara av... Dagens är dock väldigt fin, och tror inte att nån tar anstöt av den heller;)