fredag, april 03, 2009

Drömhus

Idag kollade jag lite på filmen "The Haunting", från 1999 med bla Liam Neeson och Catherine Zeta-Jones, när jag och Lilla damen kommit hem. Sonen var nämligen hos en kompis och Lilla damen har inte lärt sig ännu att talande skulpturer och snurrande sängar är läskiga och hade hur som helst ändå fullt upp med att fixa med sitt så hon tittade inte ändå.
Anledningen till att jag satt och kollade på en skräckis (eller skräckis och skräckis snarare rysis i så fall) är att jag är helt förälskad i huset där filmen spelats in. Rummen är helt fantastiska och orangeriet är en dröm (om jag fick städa upp lite). Det enda jag skulle ändra på om jag bodde där är den stora gräsliga tavlan vid den stora paradtrappan i hallen och benknotorna i den gigantiska öppna spisen, men annars måste jag säga att det verkligen är ett helt otorligt hus (eller kanske man ska kalla det slott?).
Så även om du inte gillar skräckisar så kan jag varmt rekommendera denna rulle till er som letar hus :D

3 kommentarer:

Jonna sa...

Håller med dig =)

Spader Madame sa...

Funkar den om man letar lägenhet också?

Fru Choklad sa...

Jonna: Visst är det!!! I loooove that house.

Spader: Som inspirationskälla möjligen, men med tanke på storleken på rummen så blir det nog väldigt dyrt att applicera det huset på en lägenhet, men drömma kan man ju alltid ;)