måndag, april 06, 2009

Helgens godbitar

Så här såg mina ögon ut igår. Jag tänkte på rosor när jag vaknade så det blev rosa och grönt för hela slanten.

Jag har använt MUS skuggor "babydoll", "amazon" och "satine", gel liner "black" och MAC glitterliner "Kitty power". Penna under ögat är "green card" MUS. Mascara är nog Maxfactor om jag inte minns fel.

I lördags blev allt bara fel när jag skulle sminka mig, förmodligen för att jag bestämt mig för att vi skulle åka och hälsa på Marina när hon jobbade på Lindex och demade Lumene. Är det inte typiskt? Bara för att jag skulle träffa en riktig makeup artist så glömde jag bort primer så att färgerna blev blaskiga och flammigt blev det också. Jag kan ju bara hoppas att hon blev så överraskad över att jag dök upp att hon inte kollade in maken så noga :) Hur som helst var det jättekul att träffa en bloggis som man stadigt följer på riktigt och hon är lika trevlig IRL som hon är i sin blogg och hennes makeup var det inget fel på heller kan jag säga. Hon var dösnygg i blått och grönt :) På kvällen var vi på middag hos C, J och W. Vi fick en supergod fisksoppa och till efterrätt crepes fyllda med blåbär och hallon som gratinerats i ugnen med vit choklad och glass. Det var sagolikt gott kan jag säga. Eftersom J ska iväg på turné igen och blir borta nästan 6 veckor så passade vi på att ses även på söndagen. Vi tog en afternoon tea på Esters te och kaffehandel på Götgatan. (Jösses så gott det är med varma scones och te) Lilla damen är så duktig (och envis) med att gå så hon gick hela vägen till cafét! Inte dåligt av en 2 åring. Sedan körde vi ut sonen till mormor och morfar som ska få låna honom ett par dagar nu när han har påsklov så det är lite tomt här hemma nu. Han har bara varit bort ett dygn och jag saknar honom redan! Å andra sidan så vet jag att han tycker det är väldigt kul att vara hos mormor och morfar så de är bara att bita ihop :D

4 kommentarer:

marinamake sa...

Men hej på dej du! Åhh jag blev så glad att du dök upp i lördags, och totalt överraskad och förvirrad! I efterhand fattar jag inte att jag inte kopplade att det var du! I mitt huvud fick jag för mig att det var MetalBarbie, men det stämde ju inte överens med utseendet och ändå fick jag inte ut det ur mitt huvud förrän du sa att det var du... knäpp man e! Jag blev iallafall riktigt glad, och önskar bara att vi hade haft tid att prata mera!

Och det syntes defenitivt inte att du haft problem med sminket! Jag tycket du såg jättefräsch ut och några missar syntes absolut inte! Jag lovar ;-)!

Hoppas vi ses snart igen! Kramen!

marinamake sa...

och du, din rossminkning ser fiiin ut, vårig!

J sa...

Så vårfräscht!! Jättefin!

Fru Choklad sa...

Marina: Vad kul att du blev glad vilket naturligtvis var meningen. Inte är du knäpp. Klart man blir förvirrad när folk man inte väntat sig dyker upp så där :)
Å det var ju skönt att det inte såg förjäkligt ut (mitt smink) Jag var ärligt talat lite nervös eftersom jag skulle träffa dig som är proffs.
Den rosa jag visar på bilden blev mycket bättre än den jag hade i lördags. Dock mer grönt IRL. Vet inte vart den gröna färgen tog vägen på kortet ?
Ja vi får ses snart igen så vi hinner prata lite mer i lugn och ro. Det blev ju inget sminkprat ju haha. ;) Kram

Hanton: Tack vännen. Jag behöver verkligen höra att jag ser lite fräsch ut just nu så trött som jag är av allt jobbande.... phu.