måndag, juli 20, 2009

Baka baka liten kaka

Jag har just testat ett recept ur kokboken Sommarens söta av Lisa Eisenman Frisk och Monica Eisenman. Boken är underbar och jag kan varmt rekommendera den.
Dagens kaka blev "Coconut and caramel Cookies" Som har ett täcke av kokos och smälta Werthers mjuka kolor. Nästa gång jag gör dem ska jag dock skippa att doppa botten i choklad och bara ringla lite över kakan när den är klar och så ska jag minska ner mängden koks så att kolatäcket blir lite mer bredbart. Smaken var det dock inget fel på kan jag meddela. Tillsammans med Leila så är Monica och Lisa gudinnor i mitt kök. De har inspirerat mig till massor av godsaker.

4 kommentarer:

marinamake sa...

Men jösses människa, var hittar du alla recept?? (Joo jag såg sen att du skrivit vilken bok det kom från, men jag bara såg bilden, läste Werthers kolor och sen dreglade jag!) Jääädrars va smarrigt det låter!!

Annie - PD sa...

Men ÅH vilka smarriga!
Har varit sugen på boken en stund så nu tror jag bestämt att jag måste slå till :)

Spader Madame sa...

Ser totally fab ut!

Fru Choklad sa...

Marina: Ja dom är jättegoda. Enkla var dom också att göra om än lite kladdigt. Som sagt skippa det där med att doppa botten i choklad så blir det mycket enklare.

Annie: Ja slå absolut till på boken. Det finns så mycket smarrigt att laga i den och recepten är inte svåra alls. Det är bara att baka och njuta!

Spader: Mja, dom blev just inte så snygga, men oj så goda dom blev :)