tisdag, september 01, 2009

Helgen som gick

Jag var ju som sagt i Norrköping i helgen och vi hade underbart roligt och trevligt. Vi bodde hemma hos L, P och A. (Svåger, svägerska och deras underbara dotter) På dagarna ägnade vi oss åt shopping och på lördagskvällen var jag och maken iväg alldeles själva på fest hos en av makens gamla barndomsvänner. Jag inser att det var vääääldigt länge sedan jag och maken var ensamma och ännu längre sedan vi var ute på vift utan barnen. Bäst var nästan den där promenaden till och från festen när vi bara gick tillsammans arm i arm och pratade om ditt och datt. Så mysigt!

Som jag nämnt tidigare har det öppnat en Mist i Norrköping och det ligger i ett av köpcentrumen precis utanför Norrköping (Ingelsta Köpcentrum). Det var superfräscht och personalen var både duktig och hjälpsam. De hade ett öppningserbjudande så man fick tre till priset av två, så med min shoppinglogik blev det därför sex skuggor ha ha.

Konsistensen är mjuk och fin och de är härligt pigmenterade. Nu har jag ju en kamera som strular så det är bara mobilbilder, men man ser i alla fall hur snygga de är. Alla sex kommer från serien Color Vibration som är en mix av tre olika skuggor som ger färgen extra djup och lyster. Den sitter hela dagen dessutom. Jag la på dem kl 6.45 idag och i skrivande stund ser jag nysminkad ut på ögonen så jag är mer än nöjd med dem.

7 kommentarer:

J sa...

Vad härligt att ni haft en sån bra helg! Du har verkligen en fin familj.
Och inköpet var det verkligen inget fel på, vilka skönheter! Man måste kanske kolla in Mist.

dddd sa...

Hmmm.. Mist? Måste kolla upp.

Spader Madame sa...

In i dimman liksom... ögonskugga är inte min grej även om det såg snyggt ut, men promenader arm i arm med en älskling, dem kan man inte få för många av!

Vilken tur vi har, som har var sin sådan...

KRAM!

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja min familj är det värdefullaste jag har.
Å du ska se dem i verkligheten. Då är de ÄNNU vackrare.

MissKDY: Ja det tycker jag. Mycket vackert finns det att samla på sig där.

Spader: Ja det var så romantiskt att gå där arm i arm med fina kläder och bara mysa ihop. Egentligen skulle jag velat smita iväg med honom till en restaurang och sitta hela kvällen bara han och jag. Det hade varit pricken över i. Tur har vi.
KRAM!

Annie - PD sa...

Håller helt med om din shoppinglogik :D
Skuggorna såg galet fina ut och så härligt att ni haft en mysig helg :)
Kram kram

Miss Upsey Daisy sa...

Låter som en toppenhelg och jag vet inte som är så duktig på smink som du är. Verkligen. Du har så mycket och du använder allt verkar det som.

marinamake sa...

Å vad härligt med shopping! Den blåa och den vita har jag också! Superfina!