söndag, september 13, 2009

Röjardag

Ungefär en gång om året har vi storstädning av barnens rum. Vi går igenom alla kläder och sorterar ut det som är för litet och som ska lämnas till Myrorna. Sedan gås alla leksaker igenom och det som är trasigt kastas och vissa grejer som barnen "växt ur" lämnar vi till dagis. Det som är kvar sorteras sedan så att alla gubbar ligger i sin låda och alla djuren ligger i sin låda osv.

Den där sorteringen brukar ju inte hålla speciellt länge med det är alltid lika skönt att få det gjort.
Så just nu är det väldigt fint där inne i barnens rum. Jag tror jag ska gå in en vända bara för att njuta lite. Luttrad som jag är vet jag ju att det inte kommer att hålla i sig......

6 kommentarer:

marinamake sa...

Å va skönt, sån där röj brukar vi (jag) också ha en par gånger om året... som sagt, det håller i en vecka ungefär...:-)

Spader Madame sa...

Vet precis... men nu röjer vi överallt hela tiden... Njut så länge det varar!!!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillar att röja.. att få bort saker man inte använer.. Ogillar egentligen för många prylar..

J sa...

Det är härligt att röja.

Fru Choklad sa...

Alla: Ja det är verkligen skönt att rensa ur emmellanåt. Det har ju också den lilla fördelen att det lämnar plats för NYA saker vilket är mycket praktiskt så här veckan innan 10 års dagen :D

3 barnsmamma sa...

Gick barnen med på det eller ni gör det när de inte är hemma ;-)
Jag brukar få göra det när de inte är hemma för annars kan man inte slänga nåt, då ska allt sparas