måndag, september 28, 2009

Helgen som gick

Det har varit en intensiv men rolig helg.

På lördagen var vi först en sväng på stan då jag köpte lite kläder på Indiska. (Har haft ett presentkort där sedan jag fyllde år.) Det blev bla den där jättefina ullkoftan med blombroderier om ni har sett den. Jag hoppas den ska värma gott i vinterkylan :)

Eftersom jag gjorde det sista på tanden i torsdags och nu också betalat alla räkningar som hör till den eländiga historien så slog jag till på en ny kamera när jag ändå var i shoppingtagen. (Nu när jag vet hur mycket pengar jag har igen.) Jag hade ju fått tips på en Canon, men det visade sig vara en utgående modell så den fanns knappt att få tag i så jag valde en Sony Cyber shot istället. Den har 12.1 megapixel, kan filma i HD och har optisk zoom 5x och vidvinkel, så den ska väl vara nog så bra. (Japp snart kommer det att fotas smink igen. Ska bara få tid att lära mig lite hur den funkar först.)

På kvällen kom C, J och W över för att äta middag för sista gången på ett bra tag skulle jag tro för nu är det dags för J att ge sig ut på turné igen. Denna gång ska dom bla till Indien och Kina! Inte så lite häftigt tycker jag. Jag hade gjort en pirog med älgfärs, kantareller och västerbottenost till förrätt och sedan blev det hemgjord kräftsoppa med bröd och ost och till efterrätt hade jag gjort cupcakes med hasselnötter och punschgrädde. En meny i svenska smaker helt enkelt. Vi hade supertrevligt och efter middagen visade dom bilder från när de var nere på Mallorca (dom kom hem i förra veckan). Jag och maken fick ett grymt sug efter vår favoritö och bestämde på fläcken att nästa år åker vi tillbaka. Förhoppningsvis åker vi tillsammans med C, J och W såvida bandet inte tvunget ska turnera hela sommaren.

På söndagen åkte vi ut till Trångsund eftersom sonen skulle på Äventyrsparty hos en klasskompis och passade då på att kolla in Farsta centrum medan vi väntade på att sonen skulle festa klart. Trevligt centrum med mycket butiker och på Il Piatto hade de väldigt goda sallader. Jag stod bra länge och fingrade på senaste kollektionen från Chanel som har flera läppstift och en helt grym palett med fyra skuggor i djupa metallikfärger som får mig att dregla :) Som "tur" var så hade nästan allt sålt slut, visade det sig, så jag fick gå tomhänt därifrån.

Ja ja imorgon ska jag med C på klubbkväll hos Makeup Store och DET lär jag inte gå tomhänt ifrån i alla fall :D

4 kommentarer:

marinamake sa...

Vilken händelserik helg du haft! Kanske var tur att det var slut på Chanels grejor?! Det verkar ha gått hårt åt din plånbok ändå;-)! Å andra sidan att jag gärna sett en snygg sminkning med de färgerna tagna med nya kameran! Vad kul att du äntligen hittat en kamera... ser fram emot bilder snart! Ha det gott min vän!

Spader Madame sa...

Låter som en god helgblandning, håller med Marianmake om att plånboken har fått jobba hårt, roligare med kamera än med tandvård. Massor med kramar!

Camilla sa...

oh trångsund är ju mina gamla hoods. ;)

Fru Choklad sa...

Marina: Ha ha ja den har fått jobba hårt på sista tiden. Jo vi håller på att bekanta oss så smått jag och kameran så snart ska det nog komma lite bilder ;)Stor kram

Spader: Sant, men jag tycker jag är värd lite lyxigheter också. :)Stor Kram

Camilla: Det var väldigt fint där ute och ändå rätt nära till stan. :)