tisdag, oktober 12, 2010

Det lackar mot jul-paketet

Jag fick ju ett paket från London i fredags och det här var vad det innehöll.

Jag är svag för Philosophys duschgrejer i allmänhet och deras julkollektioner i synnerhet. Så till jul brukar jag lyxa till det och beställa lite mums till duschen. I år blev det en stor flaska "Gingerbread man" som luktar ganska mycket citrus för att vara pepparkaka men är helt underbar ändå. Konsistensen är mjuk och krämig och duschgelén är otroligt dryg så den räcker nog till påsk ha ha. "Holiday hostess" innehåller en flaska duschgelé och en flaska body lotion. Båda med pump och doften heter Cinnamon frosting. Det är en varm söt kaneldoft som gör att man blir lite smått perverterad eftersom man vill sitta och lukta på sig själv hela tiden :) Sist men inte minst har vi lådan " Warm and toasty". I den finns tre mindre flaskor duschgelé, eller snarare duschkräm och här blir det NÄSTAN porr. Dofterna är "Double rich hot cocoa", "Hazelnut espresso" och "Hot buttered rum". Ni hör ju själva! Man kan bli gelésniffare för mindre. Alla är ljuvligt mjuka och rika i konsistensen och den doft som sprider sig när man står där och tvålar in sig är helt otrolig. Min favorit ur warm and toasty boxen är "Hot buttered rum". Varm, söt och såååå smaskig. Man får skärpa sig så att man inte börjar dricka av den :)

Lite lack blev det också. Har sett flera som swatchat Butter London och blivit lite sugen på att testa märket, så nu slog jag till på ett rosa glitterlack som heter "Rosie Lee" och blågrönt metallic som heter "Thames". Båda ser otroliga ut i flaskan, men jag har ännu inte testat dem så vi får se. OPI-lacken kommer från Burlesque-kollektionen och är två glittersprakande historier. Den lite mer rosa av de två heter "Show it and glow it" och den andra "Glow up already". OPI gillar jag ju så här blir det mer en fråga om hur de kommer att se ut på. Återkommer med swatchar senare.

13 kommentarer:

Shamrock sa...

Man ska vara ute i god tid så att man verkligen hinner njuta av julen ;)

Fru Choklad sa...

Shamrock: Precis!

Spader Madame sa...

Det som är så svårt att gå ut ur duschen redan!

Katarina sa...

Jag som trodde jag var konstig som väljer shampoo för att det luktar smörkola. :-)

Alla de där duschtvålarna låter underbara.

Ska bli spännande att hör hur du tycker nagellacken fungerar. De ser läckra ut i flaskorna.

Fru Choklad sa...

Spader: Ja jag är nu tvungen att ställa klockan 15 min tidigare annars så hinner jag inte med alla morgonrutiner :)

Katarina: Oh shampo med smörkoladoft mums!
Lackbilder kommer inom kort.

Laila och Johan sa...

Så mycket godsaker!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag börjar nästan få lite julkänslor.. det börjar liksom pirra :)

Fru Choklad sa...

Loppanlej: Japp massor av mums blev det.

Miss UD: Samma här. Det är härligt och lite skrämmande på samma gång :)

J sa...

Ooohhhh ljuvligt, helt ljuvligt!

Bitte sa...

Mums vilka läckerheter.

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja jag kommer knappt ur duschen :D

Sminkjante: Japp man får passa sig så man inte börjar slicka :)

Emma P sa...

Iiihh så fina lack!

Fru Choklad sa...

Emma: Ja jag vet inte vilket jag ska ta först och nu har jag dessutom fått alla Orlylacken.Ligger sjukt långt efter på lackfronten nu känner jag :P