lördag, oktober 02, 2010

Kvällens meny

Ikväll kommer det att serveras följande hos Fru Choklad:

Kantarellrulle med västerbottenost serverad på en bädd av isbergssallad med ett stänk av fikonvinegrett

Gryta på vitlök och rödvinsmarinerad älg med svamp och ädelost serverad med kokt mandelpotatis och en sallad med gröna bönor i dillpesto.

Fryst bjönbärscheesecake med maräng garnerad med färska björnbär, dulce de leche och marshmallows

Receptet på cheesecaken är från tidningen buffé och du hittar det här . Kantarellrullen och dillpeston kommer från kokboken "Mat på svenska" av Caroline Hofberg och älggrytan har jag hittat på själv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du kommit tillbaka från din paus!

Kram C

Shamrock sa...

Mmmmmmmmm

Fru Choklad sa...

C: Ja äntligen är jag igång igen. Nu ska jag börja fnula på vad jag ska laga på lördag när ni kommer :)

Shamrock: Ja det blev inte så tokigt. Älggrytan vart kanon om jag får säga det själv :)