tisdag, oktober 26, 2010

Tisdagsfunderingar

Det blev lite tyst här, men det blir ju gärna det när man som jag åkte på magsjuka i slutet av förra veckan. (Som om det inte räckte med min mage som det är va?) Var snarare ynkligare än ynkligast och tröttare än tröttast. Blev i alla fall så pass att vi på fredagen kunde åka ner till svärföräldrarna för att byta till vinterdäcken som vi förvarar i snälla svärfars garage. Otroligt skönt att komma iväg och som vanligt ger det mig alltid lite extra sinnesfrid när jag får tillbringa tid där nere. Jag vet inte vad det är men det är nått extremt rogivande med att bara VARA där.

Nu är man oåterkalleligen tillbaka i verkligheten och den här veckan är det en hel del, förutom hard work, som ska betas av. Imorgon ska jag göra en väldigt jobbig grej som jag inte vill skriva om här och på torsdag ska vår avdelning hålla i puben på jobbet. Jag har lovat att göra en liten frågesport. Det är Halloweentema på puben så det blir en sorts skräck-quiz och så har jag lovat att .... ja håll i er nu... BAKA, ha ha. Jag ska så klart göra Halloweenkakor med svart glasyr och strössel i form av oranga pumpor och svarta fladdermöss :) Ska ta kort så ni får se.

På fredag är det dags att gå till Vackra naglar igen och fixa till tassarna och sedan är det helg igen!

Om ni undrar över varför jag var minst sagt ljumt inställd till mitt första försök med tårtan så kolla in Kakornas kungar svt.play. DÄR kan man snacka om mästerverk. Jag blir alldeles yr av hänförelse och skulle göra bra mycket bara för att få gå en tredagars kurs på Jacquy Pfeiffers "The french pastry school" i Chicago. (Japp! Jag är SÅ nördig att jag kollade med papper och penna i handen för att kunna skriva upp viktiga saker som sades i programmet.)

om man skulle ta och strutta ut i köket och se om det går att få ihop lite Torrone nu då. (Italienskt nougatgodis med nötter.) Det lär ju vara lite knepigt så det går väl åt ett par testvändor innan det går att bjuda på :)

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag äter allt inte behöver du testlaga för min skull inte ;)

Fru Choklad sa...

Shamrock: Det blev två "limpor" Den ena tar jag med till jobbet så du kommer faktiskt att få smaka!

Spader Madame sa...

Men hallå... hur ska vi tolka det här... är ni på samma ställe? Kan inte jag också få vara där.

Vad gäller det jobbiga som ska göras idag håller jag tummarna. Hårt!

Esset och jag googlade Torrone, det lät ju italienskt så det förslåg. Och gott.

Anonym sa...

Stackars dig! Magsjuka är pyton!
Skönt att du är på benen igen.
Kram C

Miss Upsey Daisy sa...

Din stackare. Låter inte alls kul med magsjuka.. Eller det är ju inte kul för fem öre.

J sa...

Hoppas det jobbiga gick bra och att du är på benen igen. Kram raring!

Katarina sa...

Hoppas allt gick bra och att du njuter av en skön lördag nu.

Fru Choklad sa...

Spader: Japp så är det. Shamrock och jag jobbar ihop. Jag kan säga till om jag hör att ekonomi behöver folk ;)
Det jobbiga gick bra och jag är så glad att det är över. Nu fortsätter utredningsarbetet.
Ja det blev inte så dumt, men jag ska nog använda en annan honung nästa gång så blir det nog ännu bättre.

C: Ja fy /¤&¤/¤ Och så har som sagt hela familjen hållit på i helgen. Jag smäller snart av på det här!

Miss UD: Ja lite synd om mig är det nog nu :) Tack för tyck synd omet.

Hantonm: Det gick bra och på benen är man (men mår ju inget vidare i alla fall ha ha.)Tack för omtanken.

Katarina: Tack! Lördagen blev dock inte RIKTIGT vad jag hade tänkt mig.......