fredag, oktober 15, 2010

Kall helg i sikte

Såg just på tv att vädret kommer att bli fint men kallt i helgen. Det betyder ut för att det är fint väder men knappast hela dagen eftersom det ska bli äckligt kallt. Så vad ska man göra mer?

Jag har ju fått det delikata och ärofyllda uppdraget att baka makens systers dotters studenttårta när hon tar studenten i vår och eftersom studenten är något man bara tar en gång i livet måste denna tårta (eller dessa för jag ska göra två har vi kommit fram till) bli helt perfekt. Den ska inte bara vara snygga att se på utan även himmelska att äta. Perfektion kräver övning så i helgen tänkte jag ha "Stundettårta träningsläger 1". Jag vet i stora drag vad hon vill ha och nu ska jag göra min version av hennes önskemål så får vi se om hon blir nöjd med utförandet. Ok smaka kommer hon inte kunna göra (bor i Norrköping) men hon får väl lita till maken och barnens omdömen Jag får hoppas på ett visuellt godkännande i alla fall, för bilder kan man ju alltid ta.

Vill ni också se?

7 kommentarer:

Katarina sa...

Klart jag vill se.

Och smaka.

Visst behöver du provsmakare, va? ;-)

Vad ska du göra för tårta?

Spader Madame sa...

Ja, jag vill se! Choklad?

marinamake sa...

Ohh jaa jag vill se! Jag sitter alltid här och dreglar över dina kreationer, den blir säkert superfin och kommer att smaka himelskt det är jag övertygad om!

Miss Upsey Daisy sa...

Såklart!

Fru Choklad sa...

Katarina: Jag gjorde två fyllningar, men ganska enkla eftersom det bara var fråga om att öva denna gång. Ett lager chokladkräm och ett lager med en underbar aprikosmarmelad jag köpt på ett bageri.
Ja det är inte omöjligt att de3t kan behövas provsmakare lite längre fram ;)

Spader Ok! Bild komma pronto.

Marina: Ha ha ja så superfin blev den INTE. Jag fegade ur på smörkrämen och den blev därför för lös, men det är just det som var poängen med övningen. Det KOMMER att bli bra. Ge mig ett par omgångar till så ....

Miss UD: Bild kommer om en straxt.

J sa...

OH ja, vill definitivt se! Och ingå i testpatrullen:-). Kram!

Fru Choklad sa...

Hanton: :) Oh härligt fler frivilliga anmäler sig :) Bådar gott för kommande bakövningar :) Kram