måndag, oktober 11, 2010

Franskt och rosor

I fredags var jag på Salong "Vackra naglar" här på Söder och gjorde konstnaglar för första gången i mitt liv. Jag var så megatrött på mina korta, torra, spröda naglar som bara gick sönder hela tiden och eftersom jag har två kollegor som gått hos Keit (som nagelmästarinnan heter) i flera år och är supernöjda så tänkte jag att jag ändå skulle våga mig på konstnaglar.
Det svåraste var att bestämma mig för hur naglarna skulle se ut. Keit är minst sagt kreativ och på salongens hemsida finns en uppsjö bilder med naglar hon gjort på sina kunder. Den ena designen häftigare och snyggare än de andra. Till slut bestämde jag mig för franskt och rosor och ca 1 ½ timme senare gick jag ut med nya fina tassar. Det var ett nöje att se Keit arbeta och vi hade så trevligt att det inte kändes som om jag varit där så länge. Visst blev dom fina!?

8 kommentarer:

Shamrock sa...

Jätesnyggt. Och rosorna är SÅ du

Fru Choklad sa...

Shamrock: :) Ja visst är dom!!! Jag är såååå nöjd. :D

Katarina sa...

Jag tänkte på att du hade jättefina naglar i fredags men jag såg faktiskt inte rosorna, bara den fina formen och de glittriga stenarna.

Spader Madame sa...

Såg också naglarna, men det var sååå mycket annat att prata om hela tiden. Du gör dem absolut superfint själv, men det där var ett hantverk som heter duga.

Hoppas att det finns någon duktig nagelfixare i Tallin nu till helgen!

Fru Choklad sa...

Katarina: Tack! Meningen när jag bestämde utsmyckningen var att den inte skulle vara föööör iögonfallande men ändå nått extra, så det verkar ju ha lyckats :) Kul.

Spader: Absolut. Det bara bubblade över av allt man ville säga :) Så härligt. Det finns säkert någon bra i Tallin. Annars rekommenderar jag varmt Keit. Hon är både proffsig och tevlig.

keit sa...

I estland finns det en salong lite utanför stan som heter salong VIIS lovar 200 % om ni ta er dit att ni kommer få naglar ni aldrig glömmer. www.viis.ee .-) kram keit

Fru Choklad sa...

Keit: Tack för tipset! Ska tipsa vidare.

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack! Ja hon är duktig Keit.