söndag, oktober 05, 2008

Parfym...

...var det i paketet jag hämtade ut häromdagen. Så nu ska här testas nya dofter så det står härliga till.

Det är så härligt att handla från ett företag som lägger ner lite extra på sina kunder. Förutom de parfymer jag beställt så fick jag även tre prover, en liten sammetspåse som jag kan ha mina små rör i och en personlig hälsning från Abigail, som äger företaget. Det gör det bara ännu trevligare att handla när man får sådan fin service och uppmärksamhet. Jag är SÅ nöjd och det är inte sista gången jag handlar från The Posh Peasant

För att göra det lite roligt så här i början innan jag skaffat mig favoriter så tänkte jag dra ett rör ur påsen varje dag och sedan får slumpen avgöra vad jag ska ha för doft den dagen. Vinst varje gång ha ha! (Jag vinner ALDRIG på lotteri och dylikt så det ska bli kul att få prova på hur det känns!)

Den första doften jag provade var L'Artisans "Safran Troublant". Jag tänkte först att nu kommer man väl att lukta lussekatt, men se det gör man inte. I början är saffran ganska så dominerande men ackompagneras fint av kardemumma(?) rosor och sandelträ. Senare drar sig saffransdoften tillbaka och lämnar plats för rykande het vanilj. Doften är varm och fyllig från början till slut och kan enligt mitt tycke användas hela dagen. Även om jag känner en tydlig ton av vanilj genom parfymens alla tre stadier så blir den aldrig för söt utan håller sig förvånansvärt torr. När jag drar in doften och sluter ögonen ser jag levande ljus, en sprakande brasa och en kopp varmt te som sakta ångar bredvid den stora mjuka fåtöljen. Underbar, varm och inbjudande är den min lilla "Safran Troublant"

Vad får jag för doft imorgon? Spännande fortsättning följer.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men GUD vilken häftig idé. Har haft en liknande men det handlade inte om dofter.

Det är ju samma känsla som adventskarlendern ;-)

Fru Choklad sa...

Maria: Ja gillar du parfym så är det ju värt det. Jag har ju köpt två set. Det ena med 7 och det andra med 4, så jag är säker på att jag inte kommer att gilla alla, men i och med att det är så lite man köper av varje sort så gör det inte så mycket om man inte blir förtjust och det finns ju alltid andra som gärna tar de man själv ratar. Min mamma är en het kandidat hi hi.