fredag, oktober 17, 2008

T.G.I.F.

Idag ska jag gå hem tidigt från jobbet och sedan bär det av med hela familjen ner till svärföräldrarna. Maken längtar, jag längtar och barnen längtar.

Där finns inga chefer som fattar konstiga beslut, inga högar med jobb som man inom en ganska snar framtid förväntas göra själv, inga datasystem som krånglar eller trögflytande processer. Inte heller finns det dåligt samvete för att jag inte hinner vara med mina barn så mycket som jag skulle vilja.

Där finns trevligt sällskap, god mat, lek med barnen, långa promenader i naturen och en stjärnhimmel där man ser alla stjärnor (hoppas det blir molnfritt). Där finns vila och kanske till och med en stund med en bok.

Hoppas att ni alla får en skön, rolig och energigivande helg.

7 kommentarer:

Laila och Johan sa...

Trevlig helg!! Kram

Anonym sa...

Önskar dig detsamma. Ha världens bästa helg och stor kram

Miss Upsey Daisy sa...

Hoppas att du kan samla energi under helgen men hoppas också att det lugnar ner sig på jobbet.

Spader Madame sa...

Hade en härlig helg. Hoppas att din också var precis lika toppen... Tänker som Miss UD... hoppas på jobbättring!

J sa...

Hoppas att du haft en riktigt härlig helg med mycket trevligheter och avkoppling.

Fru Choklad sa...

Alla: Tack ! Vi har haft en superhärlig helg med promenader, god mat, trevligt umgänge, pilkastning, fika.... ja ni fattar soft and nice.
Jobbet kommer dessvärre INTE att lugna sig utan jag kan nog räkna med att vara rätt mör lagom till jul, men det reder sig nog. Helgen är ju förbi med råge, men jag önskar er alla en rolig, bra och fantastisk vecka.

Anonym sa...

Det låter ju bara så underbart. Du är så härlig!