fredag, oktober 03, 2008

T.G.I.F

Den här veckan har ju varit smått hysterisk vill jag påstå. På jobbet har jag blivit involverad i en hel del som inte har direkt med juridik att göra (förmodligen för att jag med mina 11 år i företaget får anses vara gammal i gården), plus att det har ökat med juridiska ärenden så det har varit rena balansgången att få ihop det så att alla blivit nöjda, men phu jag klarade det.

Lilla damen är ju lite småförkyld och det är ju ingen större fara under dagtid, MEN på nätterna så får hon hosta och då vaknar hon och blir ilsk på hostan, vilket man ju förstår, men så mycket sova har det ju inte blivit vissa nätter. Lilla damen somnar ju om bra, men det gör inte jag. Många timmar har det varit som jag legat och snurrat i väntan på sömnen, så det är inte utan att jag känner mig lite mör nu.

Arbetsveckan är i alla fall slut och glad som en lärka blev jag när jag kom hem och hittade en avi från posten på hallgolvet. Jag har ett paket med parfymer att hämta ut! :D

6 kommentarer:

Jonna sa...

Usch, jag vet hur det känns att ligga och försöka somna, lite rädd för det när jag går tillbaks till jobb i januari. Jag har också varit länge på mitt jobb och visst får man ibland ställa upp, men det är viktigt att få cred för det också!
Visst är det kul att få avier? :-) Kram

Spader Madame sa...

Härligt att få gå till posten (utlämningsstället) för att hämta paket. Ja, nu har jag inte haft sådana där hostnätter med småbarn på ett tag, men man kan bli tokig... Instämmer i lovsången till veckans slut även om det numera är skön lördag med morgonrock här hos oss! KRAM och trevlig helg!

Miss Upsey Daisy sa...

Hämta paket är samma känlsa som när man var barn och det var julafton. :D

Fru Choklad sa...

Jonna: Vi får väl se hur det blir med creden....
Oh jag är alldeles till mig över mitt lilla paket. Som ett barn på julafton :D

Spader: Som sagt ett barn på julafton kunde inte varit lyckligare. Tack och lov har jag inatt fått sova ordentligt, så det finns ju hopp om livet.

Miss UD. Ja PRECIS! Och det gör inte ett dugg att man vet vad som är i!

J sa...

Jobbigt när det blir både mycket på jobbet och hostnätter. Då är det extra härligt med helg!
Oh pakeeeet, sånt gillas! Ser fram mot recensioner:-)

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja det har varit en körig vecka. Jobbet kommer ju att fortsätta vara så nu, men huvudsaken är att Lilla damen blir frisk. Paketet är helt underbart. Det känns hur lyxigt som helst att ha så många dofter att välja mellan. Jag vet inte om jag ska skriva om alla, men en del lär dyka upp i bloggen :)