lördag, maj 19, 2007

Fredag em på Bengans

Eftersom jag inte vill att Lilla damen ska utsättas för hög volym i onödan så följde mina föräldrar med till Bengans så att de kunde ta en promenad med henne medan vi lyssnade på Mr Jones Machine. Sonen skulle dock få vara med om sin första riktiga konsert och var nog lite pirrig.

Låtarna vi fick höra var Stjärnornas musik, Augustiljus, Vår man i Stockholm och Vilda drömmar och även live är MJM bättre än de flesta. Jarmo har en av de absolut bästa rösterna i Sverige och i livesammanhang bevisar han det verkligen. Tonerna sitter klockrent och den sammetslena rösten bär hela vägen fram.

MJMs framträdande är stilrent och chosefritt. (Uppmaning till andra band: Se och lär.) De låter musiken tala utan att för den skull bli tråkiga att titta på. MJM håller på med musik för att de älskar det och musik och texter är gjorda med kärlek och passion och det genomsyrar såväl album som liveframträdande.

Vid ett tillfälle böjde jag mig ner för att fråga sonen vad han tyckte och fick ett kort: TYST ! till svar. Han var helt trollbunden och tittade med stor beundran på killarna uppe på den lilla scenen.

Lyckliga Göteborg som idag kl 14.00 har chansen att se MJM på Bengans i Götet.

Vilda drömmar, ger mig kalla kåraaaar.....

Jarmo pillar lite på synthen.

2 kommentarer:

Annie - PD sa...

Kuuul :)
Hihi, verkar som om sonen har ett genuint musikintresse redan nu.

Fru Choklad sa...

Japp! Det är nog svårt att inte bli musiknörd i vår familj med tanke på att det ALLTID "låter" hemma hos oss :)