tisdag, maj 15, 2007

Nytt album från Mr Jones Machine

Det är ganska sällan som jag känner ett behov av att köpa en skiva nu för tiden och då menar jag inte för att det går att få tag på på nätet utan för att det inte görs så mycket riktigt bra musik helt enkelt. MEN det händer och nu har det hänt riktigt ordentligt.

Återvändsgränd är Mr Jones Machines andra album och var jag lyrisk över deras första så vet jag ärligt talat inte vad jag ska kalla det här! Det är genialiskt helt enkelt!


Har du någonsin lyssnat på synthpop/new romantic så är det här en skiva som kommer att göra dig lycklig! Varje låt för sig har hitpotential. Musiken är dansant och har vackra melodislingor med det rätta soundet från 80-talet. Jarmos röst är som sammet och han sjunger så uppriktigt och innerligt att jag tror honom. Det är äkta. Dessutom är alla låtarna med svensk text vilket är både roligt och beundransvärt. Det finns en uppsjö usla svenska texter som ärligt talat (förlåt uttrycket) suger babianröv, men MJMs texter blir aldrig larviga eller patetiska.


Att försöka säga vilken låt som är min favorit är nästan omöjligt eftersom alla är så otroligt bra, men ska jag ta ut någon som nästan får mig att sväva in i synthpopens nirvana så kan jag nämna Psalm till döden och Graverat spår.


För den som vill se killarna live så kommer de att spela ett par låtar på Bengans skivaffär på Drottninggatan i Stockholm kl 17.00 på fredag. (Jag behöver knappast säga att jag kommer att vara där va?)

Betyg: BBBBB (Full pott mao)

Kolla även in bandet på My Space!

6 kommentarer:

Annie - PD sa...

Det låter fantastiskt bra - ska genast gå till MySpace och tjuvlyssna :)

Fru Choklad sa...

Ja gör det! Dom är så värda en större publik! Berätta gärna vad du tycker sedan!

Miss Upsey Daisy sa...

Tack för tipset. :-) Ska kika närmare på detta.

Fru Choklad sa...

Miss upsey daisy: Ja det ligger fyra låtar på My Space. (Jaguar är från förra albumet) Berätta gärna vad du tycker sedan.

Unknown sa...

Heyy..

Har købt albummet via en dansk musik-import forhandler.

Et fantastisk iørefaldende og klassisk synth-pop album.

I svenskere kan sgu' bare det der ;o)

MoX

Fru Choklad sa...

Morten: Ja Det här är verkligen ett synthpop album utöver det vanliga. Killarna i bandet har berättat att deras ambition när de gjorde skivan var att göra ett album som var så bra att de själva ville köpa det.
Första skivan är även den fylld av underbar synthpop! Ett kap den med! (Kul med ett inlägg fån Danmark!)