onsdag, juni 18, 2008

Dansfeber

Jag har länge varit lite sugen på Wiis fitness spel, men eftersom jag inte tycker att vårt hem behöver ytterligare en spelkonsol så har jag skippat det, MEN häromdagen så läste jag om att PS2 har någon sorts dansspel som tydligen ska innehålla en fitnessdel det också. (Jag har sett spelet tidigare, men inte trott att det skulle vara nått för mig.) Så efter jobbet igår gick jag till spelbutiken på Ölandsgatan och inhandlade dansmatta och ett spel. (Precis som till Singstar så finns det flera olika varianter.) Väl hemma så bytte jag om till dansvänliga kläder och kopplade in spelet och satte igång.

DET ÄR SÅ KUL.

Jag kör ju på nybörjare eftersom nått annat bara skulle göra att jag stod och glodde, men det finns träningsomgångar som är ganska enkla så att man "lär sig stilen" så att säga. Sedan är det bara att klicka fram en fartig låt och köra järnet. När låten är slut får man betyg på hur bra man lyckades pricka in stegen. Som bäst igår blev det B. Man kan köra samma låt med olika svårighetsgrad på stegen så det här spelet lär ju räcka ett tag om man säger så....

Jag glömde helt bort tiden och det var inte förrän sonen med stor dramatik gick förbi med liiiidande skrivet över hela ansiktet och sa ohhhh vad jag är huuuungrig, som jag insåg att jag studsat omkring på den där mattan i över en timme! Fast jag bara kört på nybörjare så var jag tvungen att ta en dusch innan jag kunde göra middagen. Det här är såååå roligt och nu vill jag inte alls sitta still på jobbet och göra en utredning om kollektivavtalade försäkringar i de olika anställningsformerna i Sverige, som står på dagens agenda, utan jag vill hem och studsa runt på min matta. Ikväll ska jag få A i betyg om jag så ska dansa hela natten :D

3 kommentarer:

Spader Madame sa...

Ååhh det låter ju underbart! Eftersom jag har Wii-konsol (= ungarna)i huset så har de försökt att sälja in fitness åt sin mor, eftersom jag nog skulle tycka det var roligt!

Det blir något för detta hus mamma att bita i! Kram!!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag får testa hos Spader Madame i sommar helt enkelt. :D

Fru Choklad sa...

Spader madam: Tycker jag absolut att du ska göra. Härligt att kunna träna utan att behöva släpa sig iväg till ett gym och behöva passa in tider när gymmet behagar ha den klass man vill gå på ju.

Miss UD: Absolut. Både "seriöst" och på lek. Vet inte hur Wii funkar men med det "spel" jag har kan man tävla mot varandra. Kan tänka mig att det slutar med att ni ligger i en hög och garvar :)