tisdag, juni 10, 2008

La la la la lasagna

Nu har jag gjort 75 L lasagne uppdelat i tre stora formar inför lördagens tillställning. Det som är såååå minus med lasagne är att det tar så himla lång tid att göra och att det blir så mycket disk, men på plus sidan har man å andra sidan en rätt som ligger högt upp på mångas favoritlista på mat och att det går bra att göra i förväg och frysa in, vilket är precis vad jag tänker göra.

Efter ett par timmar slit i köket sitter jag nu och äter min middag bestående av yoghurt med (håll i er nu) jordgubb vanilj och lakrits smak tillsamman med min favorit musli. Det är en av flera nya smaker som kommit och jag var naturligtvis tvungen att prova. Jordgubbar är gott. Vanilj är gott och lakrits är gott. God yoghurt, tänkte jag och shoppade! Och jag hade rätt. Den ÄR god. Jag kan tänka mig att många kommer att tycka att den är lite too much till frukost men som lätt kvällsmål eller mellis är den perfekt. I love it.

Hur har ni tillbringat kvällen då?

Inga kommentarer: