onsdag, juni 04, 2008

Rosewater hand therapy

Jag har testat Crabtree & Evelyns ”Rosewater Hand Therapy” i ett par veckor nu och jag måste säga att jag är helt såld. Krämen innehåller mjukgörande shea smör som också skyddar händerna mot uttorkning och så doftar den ljuvligt av rosor. Jag är ganska torr om händerna i vanliga fall och sedan jag blev småbarnsmamma igen så har jag ju inte blivit mindre torr precis. Det är ett evigt blaskande med vatten dagarna i ända med flaskor som ska diskas, rumpor som ska tvättas, munnar som ska torkas och till det, alla gånger som jag av en eller annan anledning geggar ner mig alldeles själv. Så krämen har verkligen blivit satt på prov. Nu smörjer jag i ärlighetens namn inte in mig efter varje gång jag tvättat händerna (för då skulle jag bli knäpp) men ett par gånger om dagen blir det. Nu har jag tuben på jobbet där krämen har en chans att få sitta på en längre stund för att verkligen få verka ordentligt och jag känner stor skillnad på hur stor fuktbalans huden har utan krämen och med. Dessutom tycker jag att händernas ”allmäntillstånd” blivit mycket bättre sedan jag började använda krämen och inte bara precis stunden efter det jag smort in mig.
Nu ska jag bara hitta den perfekta fotkrämen också.

CCCC+

Bild lånad från Crabtree & Evelyns hemsida.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jättebra tips med handcremen. Alltid bra att ha stående på kontoret och den där DAXcremen som kontoret har känns väl sådär...

Fru Choklad sa...

Nä kontorets kräm kan man vara utan uuurk. Luktar inte gott och sitter som en flottig hinna på händerna :(