fredag, juni 13, 2008

Lördag hela veckan

Den här veckan är det verkligen full fart, fast på ett kul och kreativt sätt. I måndags hade jag, M och U tjejträff hemma hos mig. U hade letat sig upp från urskogarna i Småland dit hon flyttade för några år sedan. Vi hann egentligen inte prata så värst mycket eftersom alla barn också var närvarande och med tanke på att U har 3, M har 1 och jag 2 så var det full fart hela tiden :) Fast det gjorde inte så mycket. Vi har ju känt varandra sedan vi var 9 år och lär ju umgås även när vi är 79, om vi lever och har hälsan, så vi hinner nog prata ordentligt om ett par år när de minsta hunnit bli lite mer självgående. Dessutom är det ju roligt att se de andra tjejernas barn! U har tre lintottar som ser ut som Emil (ja ok kanske inte bebisen som bara är 4 månader men det är bara en tidsfråga), M har också en lintott och hennes dotter har dessutom små korkskruvar i håret och är en härlig blandning av sin mamma och pappa och så jag då med en son som är en tvättäkta rödtopp och Lilla damen som började med mörkt brunt hår som sakta men säkert bara blir ljusare och ljusare och med nacken full av lockar.

På tisdagkvällen lagades det massor med lasagne.

På onsdagen fyllde jag år och fick bland annat världen sötaste dimmfontän med två små grodor på av maken och barnen. Jag ska ta en bild när vi har den igång så ni får se för den är så himla söt! Mamma och pappa var över på middag och vi åt lammstek och min favorit av köpetårtorna Oscar den II tårta. Mums.

Igår var jag rätt trött så det blev inte så värts mycket gjort, men jag fick i alla fall ihop inköpslistan på det jag behöver inför baket till lördagens kaffekalas. Jo så köpte jag en Qi pao också. Det blev en svart med kinensiska drakar på, men den måste sys in i midjan eftersom modellen är lite rakare än vad jag är :)

Idag ska jag som sagt handla och dessutom baka kakor med kanel och en annan sort med apelsin och pinjenötter. Dessutom ska jag nog göra pajskalet idag också, så det är klart imorgon.

Imorgon kommer L, P och A upp från Norrköping för att shoppa och festa med oss och jag ska göra klart Citronpajen med hallonmaräng, baka muffins med pepparkakssmak med lingon och mandel och brownies med choklad och valnötter. Sedan kommer gästerna 17. och får då börja med kafferep för att senare på kvällen få lasagne och sallad och gott vin. Misstänker starkt att maken och P kommer att vilja titta lite på fotbollen så jag har bestämt att dom ska få göra det. (Lättad nu P ?) Vi tjejer kan ju alltid sitta i köket och prata om viktiga saker ;)

På söndag ska vi nog ta en tur med Norrköpingsgänget på stan och bara softa. Sedan är det plötsligt måndag igen och dax att börja planera för midsommar :)

5 kommentarer:

Dennis Alexis Hellström sa...

Svar: Tack så jättemycket! :)

Spader Madame sa...

Men det där var väl en ovanligt lugn vecka;-))

Låter som om alla gäster ska ha det alldeles underbart! Grattis i efterskott förresten, en annan verkar mer eller mindre sova... Undrar bara hur du kan undvara (OBS inte undvika)morgondagens fotboll!! KRAM!!

Jonna sa...

Grattis i efterskott!

Annie - PD sa...

Mysigt att träffa gamla vänner :) Och snart midsommar ja, tiden har verkligen flygit iväg...

Fru Choklad sa...

Bimbo boy: Ingen orsak.

Spader madam: Tackar tackar. Nä det gick naturligtvis inte att undvara helt ;) Gästerna var nöjda med både kaffekalas och lasagnen som de fick efter matchen så jag tror att de hade det bra. Sova låter väldigt skönt. Jag skulle vilja ligga i sängen ett dygn nu och bara sova. KRAM tbx.

Jonna: Tack ska du ha.

Annie: Ja det är alltid härligt att träffa U och M. Det är lite speciellt att ha vänner som man följt så pass länge. Vi är en del av varandras historia och det är värt att vårda.
Midsommar ja. Nu är det dax att ta nya friska tag och börja planera för en mysig och rolig midsommar.