onsdag, mars 24, 2010

EOTD - Ett äpple i ögat?

Nja det vet jag just inte. Titeln syftar på en av skuggorna i gårdagens makeup som heter "Big apple". Jag hade väntat mig en mer röd nyans pga namnet, men även om färgen inte lever upp till namnet så får man en fantastisk knallig rosa istället för äppelrött. Jag började med att lägga "Snow" från MakeUpCosmetics längst in vid inre ögonvrån och lite längst upp vid ögonbrynet. Sedan har jag lagt "Big appel"från MAD minerals mitt på locket och sedan "Black star gold" från MUC längst ut och ner under ögat. Lite "Creamy butter" under ögonbrynet vid näsroten och sedan har jag tonat in skuggorna försiktigt i varandra. Ett svep med MUS Cake eyeliner "Black" och ett lager Voluminous "Black" från L'Oréal på fransarna så var man redo för en dag på jobbet :)

2 kommentarer:

Sminkan sa...

Läckra färger! Härligt med lite vårnyanser nu, eller hur!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack. Den roda är verkligen fin. Ja man får göra sitt bästa eftersom våren själv lyser med sin frånvaro. Fast nu har vi faktiskt sett snödroppar på gården så det kan inte vara långt borta nu.