söndag, mars 07, 2010

FOTD - Look från MUS

I helgen har jag låtit mig inspireras av Make Up Stores nya look Fifties! Jag och C var ju på klubbkvällen när looken presenterades och jag måste erkänna att jag fick lite inspiration :) Ljuva pasteller, svart eyeliner och markerade läppar känns helt rätt just nu. (Ja ja eyeliner är ALLTID rätt för Fru Choklad). Jag har använt Skuggorna "Deep" från MUS, i ögonloben, men bara duttat på lätt eftersom jag bara ville markera globlinjen för att få djup i ögat. Sedan har jag lagt "lavendel" över hela nedre locket och den nya "charity" som highlighter, båda från MUS. Övre fransraden har fått sig en omgång med MUS cakeliner "black" och fransarna med Stiletto. I ansiktet Matt foundation "Milk" och wonder powder "Sahara" på kinderna har jag lite wonder blush "godess" om jag inte minns fel. Läpparna har markerats med en penna från Clarins som jag tyvärr inte ser namnet på längre och läppstiftet "sound" från MUS. Japp det var nog allt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnyggt look på dig! och eyeliner är alltid rätt, på alla;)Eller ja, jag såg iofs en dam där eyelinerstrecket pekade ner, det var ju inget hit. Men där var ju felet tekniken, alltså inte eyelinerns fel.

Emma P sa...

Och det var jag som blev anonym...

Spader Madame sa...

Så snyggt!

Miss Upsey Daisy sa...

Snyggt. Jag är imponerad av att du kommer på nytt hela tiden.

Fru Choklad sa...

Emma: Tack! jag tror att det här är en ganska lättillgänglig look som passar de flesta. Det där med eyeliner är en konst. (Fast så illa har det aldrig gått för mig.) Jag har supersvårt att få till kråksparkar. Jag vet hur man gör, men det vill sig sällan :P

Spader: Tack, enkelt och rakt på nått vis.

Miss UD: Tack! Ha ha ja du, men min ständigt växande samling så är det nästan konstigt att jag faktiskt ibland kör fast och inte vet vad jag ska välja. Vissa dagar känns allt fel och det blir svårt att variera sig.