torsdag, mars 25, 2010

EOTD - Gnistrande metall

Igår såg jag ut så här på ögonen. Jag har en av skuggorna från "Stacked 2" från MAC över större delen av nedre delen av ögonlocken. Vid den yttre delen har jag fin fina "Sherwood" från Mist och längst in vid ögonvrån "Manila paper" från MAC. Den har jag också använt för att tona ut de andra skuggorna upp mot ögonbrynet men inte hela vägen upp. Det hade blivit för glittrigt så sista biten upp tog jag den matta "Orb" från MAC. Eyeliner är MUS Cake eyeliner "Black" och mascara Voluminous "Black" från L'Oréal. Idag blir det ingen bild på sminket för jag har jobbat hemma och har då passat på att låta huden vila från smink. Ok dagispersonalen fick nog en chock, men det bjuder jag på ;)

4 kommentarer:

Sminkan sa...

Snyggt! Din guld-rush har verkligen varit trevlig att titta på!

marinamake sa...

Tjusigt! Du förtjänar väl lite "guld" som du jobbar och står i! Hoppas du mår bra annars... jag börjar få näsan ovanför ytan och livet kan snart återgå till något som liknar normalt!Kramen!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag kommer låta huden vila från allt smink i Kambodja. Det är liksom ingen större idé att sminka sig där. Tror det kan vara nyttigt nu som då. Passar på att säga "hejdå" lite här ävem om jag kommer blogga även under semestern. Har en bloggbrunchplan den 6 juni. En early warning. Stor kram!

Fru Choklad sa...

Sminkan: Tack. Ja den lär hålla i sig med lite avstickare till andra färgskalor ett tag till.

Marina: Åh så härligt att höra av dig! Ja guldkant kan behövas. Jobbet suger verkligen musten ur mig nu. Har ett fall i HD så min fritid är starkt begränsad just nu. Kram!

Miss UD: Tycker jag låter klokt. Skulle göra precis som du om jag skulle åka till Kambodja. Varför hålla på med smink där liksom. Verkar ju nästan fånigt. Bloggbrunch den 6 juni! Trevligt. Jag skriver in den. Ha det nu så bra på semestern. Stor Kram