onsdag, mars 31, 2010

FOTD - Blå vindar i Sibirien

Igår var jag med ett par andra sminknördar på klubbkväll på Makeup Store och som vanligt kom jag hem med lite smått och gott, men inte bara till mig denna gång. Till maken köpte jag "Anti fire" som jag tänkte att han skulle få i påskpresent. C har gett den till sin make och han är väldigt nöjd med den så jag tyckte att det var på tiden att min kära man också får den.
Idag testade jag en av de skuggor jag köpte och en ny fin penna som också inköptes på klubbkvällen. Eftersom det är ett eyedust tänkte jag att jag skulle blanda det med lite mixing liquid för att undvika att det kladdar sig när jag går ut i blåst och tårarna rinner, men det funkade inte alls. När jag kom till jobbet hade jag "gråtit" bort större delen av det turkosa på ena ögat och det fanns inget annat att göra än att med fuktat papper torka bort all ögonskugga och vara glad att eyeliner och mascara var ok så att jag inte skulle behöva se helt knäpp ut hela dagen på jobbet. Nåja. Jag var fin innan jag gick ut i alla fall :)

Till ögonen har jag använt MUS primer "tinted" och så den nya turkosa skuggan "Victory" (Eyedust) som ligger på den nedre delen av locket fram till mitten ungefär, sedan har jag lagt den mörkblå "Deep truth" från MAC och på övre delen av locket upp till ögonbrynen "Sibiria" från MUS. Under ögat har jag lagt den nya pennan "Lavendel patel" (Å den är så fin!) Mascara Voluminous "Black" från L'Oréal. I ansiktet har jag bara lite mineralpuder, Wonder powder "sahara" från MUS och ett rouge som jag fick i bonus som heter "Rose patel". Läpparna fick sig, efter det att bilden togs, en omgång med läppglans från MAC.

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Det viktigaste är ju att man är fin när man går hemifrån. Man kan ju inte rå på vädrets makter som ständigt orsakar motvind och tårar - kanske kan ett par stora filmstjärneglasögon vara räddningen mot blåsten?

Spader Madame sa...

Puss på sig Fru Choklad! Hoppas att påskledigheten blir skön och återhämtande!

Emma P sa...

Sminket blev jättefint, men vad trist att det inte höll! Härligt med lite sminkshopping. Jag var med på MUS häromdagen, inte på klubbkväll dock...

J sa...

Snygging! Och jag håller med Shamrock, ett par riktiga filmstjärnesolisar vore väl perfekt skydd:-). Puss raring

Sminkan sa...

Läckert! Blått är verkligen fint!

Fru Choklad sa...

Shamrock: Ha ha jo det är nog sant, men det hade ju gärna fått vara kvar under dagen också. Tur att det blivit varmare för då slipper jag sänna här otrevligheter :)

Spader: Jag har haft det underbart. Påskpuss tbx.

EmmaP: Tack Ja det var ju det så länge det fick sitta :/ Sminkshopping hör till livet trevligheter :)

Hanton: Ja jag får handla mig ett par. Känns dock lite fånigt när det regnar som det tydligen bestämt sig för att göra i tid och otid nu. PUSS!

Sminkan: Det är ju ingen favorit på mig själv, men ibland så vill jag verkligen ha blått och på andra tycker jag alltid att det är fint. Tack