söndag, mars 14, 2010

Helgen som gick

alldeles för fort. Jag börjar med fredag kväll. (För jag är nämligen av den åsikten att helgen börjar så fort arbetstiden på fredag eftermiddag är slut.) Jag blev upphämtad av gulliga Hanton utanför jobbet och vi susade vidare mot Anglais där vi mötte upp med ett gäng härliga bloggtjejer för en drink. (Och jag fick mitt hett efterlängtade inköp från USA som Hanton varit rar och köpt åt mig när hon var där på en liten semestertripp. Den är så underbart fin min Dandelion från Benefit. Tack raring.) Sedan begav vi oss till EAST där fler bloggisar anslöt. Maten var supergod, men servicen kändes lite ointresserad av oss gäster vilket ger stort minus för min del. En urtrevlig kväll helt enkelt.

På lördagen tillbringade jag ett antal timmar i köket eftersom C, J och W skulle komma över för att äta middag och kolla på finalen i Melodifestivalen. Jag fixade paté (ok den var färdigköpt men det var i alla fall flera sorter) med Cumberlandsås och Cornichons (små inlagda gurkor ni vet) och kapris. Sedan blev det Fisk- och skaldjursgryta med Saffransaioli och bröd och till dessert en lakritsparfait med flarn (hembakta minssan) och marshmallows. Sedan såg vi Anna Bergendahl vinna (Hurra! Fast C var inte lika nöjd) Jag hade blivit nöjd om Salem hade vunnit också även om jag faktiskt tycker bäst om vinnaren för en gångs skull.

Idag hände det inte mycket. Städar, fixar inför veckan osv. Ska träna när jag skrivit klart här. 1½ timmes Ashtanga yoga ligger på schemat för min del. Ska bli härligt.

10 kommentarer:

Frida sa...

Visst är det så att helgerna borde vara längre! Så kul det var med bloggträff!

Fru Choklad sa...

Frida: Ja jag skulle inte ha nått emot liiiite längre helg och mindre jobbvecka :) Bloggträffen var jättekul. Ser redan fram emot nästa.

Spader Madame sa...

Hade varit underbart att få vara med, men nästa gång så!

Laila och Johan sa...

Klart fredagen var trevlig med ett sånt härligt gäng samlat!!

No-one sa...

Låter som en perfekt balanserad helg :)

Fru Choklad sa...

Spader: Nästa gång ska du självklart med. Hoppas dock att vi hinner ses innan dess.

Loppanlej: Jo jag menar det ;)

Alexia: Ja synd bara att den gick över så fort :( Tur att det kommer fler :)

Miss Upsey Daisy sa...

Kul att ses. Det kommer fler gånger såklart, har redan en plan faktiskt :)

Fru Choklad sa...

Miss UD: Ja det var en väldigt trevlig och lyckad bloggträff. Hoppas att du kom hem ordentligt. Ah underbart! Dig går det alltid att lita på. Längtar redan till nästa träff.

J sa...

Wii, det var så trevligt

Fru Choklad sa...

Hanton: Ja visst var det!