söndag, mars 28, 2010

Sminkkväll

Som jag berättat tidigare har det ju bildats en liten sminkklubb på jobbet och igår hade vi vår första sminkkväll ihop. Jag hade bjudit in C också (fast hon inte jobbar på mitt jobb, men hon är min bästa vän så hon får alltid vara med) och hon fick ställa upp som modell när jag visade tjejerna lite tekniker som jag snappat upp här och där genom åren som sminknörd. Det roligaste var när de fick välja färg på det ena ögat när jag skulle sminka C och de valde gul/orange/rött och vi alla blev förvånade över hur snyggt det blev och att C (som är blond, blåögd och ljus i hyn) faktiskt passade i de eldiga färgerna. Många timmars sminkande blev det och sedan åt vi Fransk löksoppa med gott bröd och en massa smaskiga ostar som jag köpt i Söderhallen. Rött vin blev det också och sedan en äppelpaj med hemgjord vaniljsås. Vi hade en fantastiskt trevlig kväll och det var så skönt att kunna sitta och prata utan att behöva titta på klockan (som man alltid gör på jobbet). Först en bild på Ms sommarcocktail och sedan Cs eldiga öga. Tyvärr blev bilden på Vs sotning i svart och lila så himla dålig så jag lägger inte upp den :( Som vanligt var färgerna mer i verkligheten.

7 kommentarer:

Shamrock sa...

Tack snälla du för en trevlig kväll. God mat, fantastiskt sällskap och sist men inte minst matnyttiga råd åt oss allihop

Fru Choklad sa...

Shamrock: Tack själv! Det var verkligen trevligt :)

Anonym sa...

Tack snälla Fru Choklad - håller med Shamrock - det var jättetrevligt och "matnyttigt" // v

Spader Madame sa...

Snyggt till påsk?

Fru Choklad sa...

V: Härligt att ni är nöjda. Det var verkligen kul att kunna prata lite längre än en fikarast ;)

Spader: Förra året körde jag knallgult och lila. Det var både snyggt och påskigt.

Emma P sa...

Så kul att ni har hittat en gemensamt intresse och gör ngt av det! Underbart att hitta likasinnade i vardagen:) Toppenfina sminkningar dessutom! Glad påsk på dig!

Fru Choklad sa...

Emma P: Ja det är inte alla som får prata smink varje dag på jobbet ;) Tack. Vi hade väldigt trevligt och kul den kvällen.