fredag, mars 31, 2006

6 åringar smittar

Jag har inte varit världens gladaste tjej idag och allt är vädrets fel. Både jag och sonen muttrade besvärjelser mot vädrets makter vid frukosten. Men vad hjälpte det? Det snöar fortfarande.

På jobbet är det dessutom kallt! Jättekallt! Och eftersom jag anser att allt under 20+ är för pingviner har jag en stor härlig fleecefilt (i chockrosa) på jobbet som jag kan svepa in mig i när kylan ute verkar tränga in genom väggarna (typ hela vintern).

För en stund sedan skulle jag gå bort till postfacket och eftersom det skulle ta typ två sekunder så orkade jag inte kränga av mig filten utan hade den svept runt mig som en mantel. När jag sedan hoppar in i mitt rum igen (som jag delar med två kollegor) tjoar jag: - Yeeehaaa jag är en superhjälte! Dom finssade rätt bra, men vadå. Så här har jag det hemma hela tiden! Och jag var tvungen att göra nått åt vinterdeppen som slagit till igen!
Hepp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha ha..så du har det oxå så dagarna i enda..typ..;)!

Fru Choklad sa...

Japp! Superhjältarna är ständigt närvarande här hemma ;)