tisdag, mars 21, 2006

Tjejen på ICA

Det hände mig något ovanligt idag. När jag stod i affären och packade ner varorna jag just köpt såg jag att tjejen bredvid hade köpt Plopp med lattesmak! Då jag alltid haft en rätt stor aversion mot Plopp men älskar latte blev jag rätt nyfiken på hur den här kombinationen skulle smaka, så jag tog lite mod till mig och frågade henne om hon testat latteploppen förut. Det hade hon och sa att hon tyckte den var god och inte lika söt som originalet. Fint, sa jag, då ska jag testa den någon gång! Här hade det kunnat sluta och knappast varit värt ett blogginlägg, men istället för att ta sina kassar och gå, så öppnar hon sin Plopp och säger:
-Varsågod, jag ska ändå äta lite nu så du kan ju ta en bit!
-Nää, men inte ska jag äta din choklad! (Rodnar och vet inte hur jag ska bete mig när en främmande människa visar mig sådan spontan vänlighet)
- Jo absolut! Då vet du ju hur den smakar sedan.
Jag bryter av en bit.
-Tack va gullig du är! Det var jättesnällt!

Chokladen var inte jättegod, men det var hon! Tänk så snälla vi människor KAN vara mot varandra!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man borde vara lite mer som hon ibland..jaa..inte bara jag utan alla..=)!

Fru Choklad sa...

:) Ja Det ger ju en hel del till andra! Jag var gald hela dagen efter den händelsen.