tisdag, mars 21, 2006

Elden har falnat och kärleken är över

Jag är tyvärr tvungen att göra slut! Det här går inte längre! Gång på gång blir jag besviken och inte hålls det som lovas heller. Bitterheten växer för varje dag som går och det är bara att inse att det som en gång var stor kärlek har nått sitt slut.

När jag var si så där 25år. (Typ 100 år sedan) Var YSL min absoluta favorit och dröm när det gäller smink och jag köpte trotts min begränsade ekonomi en hel del. Sedan blev det lite annat och jag fick upp ögonen för Dior som sedan dess dominerat framför allt på ögonskuggefronten, men så inför bröllopet i midsomras bestämde jag mig för att testa ”Touche Éclat” och blev inte så jätteimponerad trotts att produkten i fråga är så hyllad blad både sminkbloggare och i press. Jag tycker att den torkar ut partiet under ögonen och använder jag den flera dagar i rad så blir jag fnasig! Tycker inte att den täcker så bra heller om jag ska vara ärlig.
Sedan blev det dags för ny mascara och då hade jag precis läst ett test i Elle eller DV och Mascara Volume Infini Curl höjdes till skyarna för sin förträfflighet. Den skulle böja och förlänga och jag vet inte allt! Jaha här står jag nu med min mascara och den samlar mest damm om jag säger så!
Skam den som ger sig, så för ett par veckor sedan köpte jag Ombres Quadrilumières i färgen Absint och efter att ha testat den ett antal gånger nu så är det bara att inse. Jag slänger bara pengarna i sjön, för jag blir inte nöjd! Jag vet att jag specifikt frågade om det var hög pigmentering på skuggorna, vilket expediten sa att det var, men icke. Man får jobba bra mycket dels för att få fast någon färg på applikatorn, dels för att det ska bli nått på ögonlocket!

YSL ditt smink är inte vad det en gång var och nu har jag bestämt mig. Det blir inga fler köp!

2 kommentarer:

Vi på Kantarellen sa...

Fast mascaran Diorshow är as-kalas!

Fru Choklad sa...

Jag har bara testat den vattenfasta, men kan absolut tänka mig att testa den "vanliga" med. Tack för tipset.