måndag, mars 13, 2006

Melodifestival del 3 och 4

Inser att jag ligger grymt efter med melodifestivalbloggandet så här kommer en snabbis för att jag inte ska tappa mark helt.

Att Carola skulle gå vidare visste ju alla så det var ju bara en formell sak att hon ens sjöng i lördags. Tycker att det var supersynd att inte Evans låt gick vidare för låten var jättebra men skulle kanske haft en annan sångare för att göras rättvisa. Att Rednex tog sig till Globen via 2a chansen det har jag inte fattat än. Sonen sörjer att Vinterland inte gick vidare. "Mamma! Vad han tar i" sa han med stor beundran i rösten :) Själv tycker jag otroligt synd om Patrik Isaksson som inte fick åka till Globen Det var både han och hans låt värd.

Tittar man på startfältet inför lördagens batalj så ser det i alla fall lovande ut. Jag tror att vi kommer att kunna skicka ett bidrag vi kan vara stolta över till Grekland.

En sak som irriterar mig JÄTTEMYCKET är att det kommer in 3200 bidrag till festivalen, MEN det är samma människor som skrivit text och musik HELA TIDEN! Är det bara typ 20 människor som skickar in bidrag eller är det en klubb för inbördes beundran? Man börjar ju undra! Är det bara denna lilla klubb som kan knåpa ihop schlagers och resten med några få undantag som tas med på nåder!? Den här Gson har nog varit med i varje delfinal! och ibland har han skrivit flera av bidragen i en och samma delfinal! Det är bara en sak att göra ! Jag får helt enkelt lov att skriva ett bidrag själv och skicka in! Japp nu är det bestämt jag ska skicka ett bidrag till Melodifestivalen 2007!

Inga kommentarer: