onsdag, mars 22, 2006

Sallad med granatäpple

Har gjort en ny favorit sallad som jag gärna delar med mig av:

Ta ett par stjälkar salladslök och skär i små bitar.
En bit gurka som skalas och kärnas ur och skärs i halvmånebitar.
Ett granatäpple som man tar ur alla kärnorna ur och lägger tillsammans med salladslök och gurka i en skål. Slå över lite Balsamvinäger och låt stå till sig en liten stund.
Ett gäng cocktailtomater som delas.
En bit isbergssallad i bitar eller strimlor.
Ett äpple som skalas och skärs i kuber.
Blanda med det övriga och njut.

Salladen är inte bara god utan otroligt vacker att titta på med alla rubinröda granatäppelkärnor! Det verkar vara säsong för granatäpplen just nu, för de jag fått tag i har varit söta och goda, så passa på.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej

Åh det lät gott, ska jag nog prova på=) hur är det med dig då? jag är så kass på besök men har inte mått så bra nu, om du hojtar på msn så kan du få lösen till min dagbok, har låst den öppna nu med pga vissa saker.....

nu måste jag kila igen ska till sjukhuset här

ha en fin dag kramar Selma som jag numera kallar mig på nätet