fredag, juni 01, 2007

Depeche Mode - One Caress

Det finns så mycket bra musik i världen, men om jag bara fick välja ett band som jag skulle lyssna på resten av mitt liv så skulle jag utan att tveka välja Depeche Mode. Det här är en av deras vackraste låtar och Martin Gore sjunger som en ängel. Videon är, även den, vacker och har en passande story med lite Grekisk mytologi invävt i slutet.

Ikväll ska vi äta sushi och kolla på Ice age 2 som sonen fick i present igår efter att ha gått ut första klass med bravur. (Hans skola hade avslutning redan igår.)
Imorgon kommer C, J och W på middag och på söndag ska vi gå med dem på Gröna Lund! En kul helg väntar med andra ord!

Vad ska ni göra?

9 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag ska faktiskt ha en ganska ovanlig helg.. B ska till Spanien och normalt hade jag haft en fullbokad helg men nu ska jag njuta av mitt eget sällskap bara.. Det har varit så mycket hit och dit senaste tiden och följande vecka är det mycket uppbokat med kompisar och jobb i Malmö samt att jag ska på intervju också.

Depeche är bra :-)

Fru Choklad sa...

Miss Upsey Daisy: Ibland är en helg i stillhet PRECIS vad man behöver. Låter ju som du behöver ladda dina batterier inför kommande vecka. Jag ska hålla tummarna för att det går strålande på intervjun :)

Depeche Mode är OTROLIGT bra!

Miss Upsey Daisy sa...

Jag gillar när det händer saker men behöver ibland ha lugn och ro i en dag eller två för att ha tid att ladda batterierna lite.

Anonym sa...

håller med. håller också depeche mode som världens bästa band genom tiderna. Utan tvekan. Wow. Tröttnar aldrig.


ha världens bästa helg :-)

Anonym sa...

Mat i massor!! :D

Annie - PD sa...

Låter som en toppenhelg - hoppas ni hade det mysigt på Grönan.
Håller med om DM - de är så bra :)

Fru Choklad sa...

Miss upsey daisy: Håller helt med. Jag är också en sån som vill ha full fart, men ibland måste man andas också ;)

Maria: Dom har en fantastisk karriär bakom sig och jag hoppas att de tänker hålla på ett tag till. I alla fall så tycker jag att de borde kunna göra skivor ett antal år till!

Fredrik: Oh du får berätta om dina kulinariska eskapader i din blogg :) Jag är ständigt på jagkt efter nya uppslag på maträtter!

Annie: Grönan var kul, men på tok för mycket folk och köa är ju inte så kul. Jag har i alla fall åkt kvasten och det var skoj! Minus för allt för lång kö och att åkturen var för kort! Jag vill åka lääääänge ju! ;)

Puman sa...

DM är bara bäst! :)

Fru Choklad sa...

Puman: Japp ! Jag har gillat dem sedan 1981 och vid det här laget inser jag att det är livslång kärlek!