söndag, juni 17, 2007

Ny sång på My Space

Nu har jag lagt upp sången jag gjort till Lilla Damen på My Space.

Inspelningen är gjord i ett svep och det hörs ju tyvärr att den inte är gjord i en studio, men samtidigt är det skönt att den äntligen är gjord och jag kan alltid göra ett nytt sångpålägg när Lilla damen kan tänka sig att vara ifrån sin mamma mer än fem minuter åt gången ;)

Om Klimt hade målat en tavla av mig och Lilla damen hade den sett ut så här. Jag älskar den! Och min underbara vän C har hittat en bosch med detta motiv som jag fick igår av henne (med familj) på min 40-års fest. Gissa om jag blev glad!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Va´glad jag blir att du gillade presenten.

Tack för igår! Det var jättetrevligt. Å maten supergod ( som vanligt :-) )

KRAAAAM C

Miss Upsey Daisy sa...

Bra personer har bra vänner.

Visst ja.

Utmanar dig.

Anonym sa...

Vilken fantastsik present och nu bara måste jag in och lyssna på my space :-)

Anonym sa...

ååååå, nu har jag hört! Gud så fint du sjunger. Du har verkligen musikalisk talang. Heja!!!!!

Fru Choklad sa...

C: Du har en förmåga att verkligen hitta fina gåvor. Du känner mig så väl. Nu ser jag fram emot midsommar ! Jättekram !

Miss UD: Va gullig du är! :)
Utmanning! Ok kommer och kollar!

Maria: *rodnar* Oh tack snälla för dom fina orden! Ja det kommer att bli en stor stund när den spelas i kyrkan på söndag då Lilla damen ska döpas.

Anonym sa...

Vill hemskt gärna höra den låten som du gjort till din dotter. Har gjort samma saker själv till mina egna barn (instrumentala).

min mail..
frkstg01 (at) student.umu.se

Fru Choklad sa...

Självklart ska du få höra. Jag skickar min My Spaceadress till dig!

Anonym sa...

Verkligen vacker sång till din dotter, du är riktigt duktig! :)

I vilket program gör du musiken?

Själv började jag som sångare i ett rockband samtidigt som jag lärde mig spela piano. Efter det blev det mer musik på egen hand och nuförtiden blir det väldigt sporadiskt komponerande, använder Reason för det. Stilmässigt är det lite up-tempo ambient, modern filmmusik kan man säga..

Annie - PD sa...

Så vacker tavla. Nu ska jag kolla in myspace :D

Annie - PD sa...

Men men... Jag har ju inte din MySpace adress. Skicka den om du vill till
privatedetectiveannie@gmail.com :)

Fru Choklad sa...

Fredrik: Va kul att du gillar låten! Det ska bli spännande att se vad släkten tycker om den på söndag!
Jag jobbar också i Reason, men funderar på att gå över till Cubase eftersom det är bättre för sångpålägg + att man kan köra pluggins vilket ger möjlighet till att köra oldskolmaskiner i mjukvarutappning. Det vill jag testa så att jag kan göra lite synthpop a la 80-tal!
Skulle gärna höra din musik också!
Har du G-mail?

Annie: Ja jag är ett stort Klimt fan och just den här har blivit en favorit!
Självklart ska du få höra Lilla damens låt. Jag skickar min My Space id till din mejl!