måndag, juni 11, 2007

Halvtid...... typ...

Idag har jag lämnat 30-talet bakom mig och gått in i 40-talet!

Under mitt 30-tal skaffade jag mig en karriär, mötte min man och födde mina barn. De nästkommande 10 åren ska jag ägna åt att förvalta det jag har och säkert kommer jag att få ett par överraskningar av livet också! Det ska bli så spännade !

Vi går ut lite löst med firandet idag (det är ju trots allt måndag) och har födelsedagsmiddag med mina föräldrar, men till helgen kommer makens syster med familj upp från Norrköping och på lördag blir det party!

15 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

GRATTIS! Om så mycket hänt de senaste 10 åren blir det säkert massor av trevliga saker även framöver!

Konsultpappan sa...

Grattis!
Själv har jag två år kvar till the big four-oh, men eftersom jag fortfarande inte hunnit få min trettioårskris tänkte jag riva av båda två samtidigt.

Antingen det eller spara 30- och 40-årskrisen till en riktig rövare till 50:årskris. Ge mig trendlöjliga glasögonbågar, tunnhårig hästsvans i nacken och någon form av ilsket färgad cab.

Ja. Så får det bli. En riktigt saftig 50-årskris.

Hur har det gått själv? Några 40-känningar, eller sparar du också till en större kris?

Fru Choklad sa...

Miss UD: Tack Tack! Ja jag har mina förhoppningar ;)

Konsultpappan: Tackar! Nä jag har varit dålig på att krisa de senaste tio åren och enligt min mening blir livet bara bättre och bättre. En del av mina vänner börjar få lite (i vissa fall inte så lite) åldersnojja, men jag har aldrig sett åldern som något problem. Tycker snarare att det är ett illasinnat hot att kasta mig tillbaka till 25 års åldern. (Snälla skona mig!!!!) Jag gillar att leva med livserfarenhet och 30 har jag ju varit så det ska bara bli spännande att prova nått nytt!
Däremot kan jag tänka mig att jag säkert kommer att ha mer eller mindre stora kriser längre fram i livet, men då är det snarare kopplat till händelser (som när mina föräldrar dör usch DET kommer att bli jäkligt jobbigt) än till en viss ålder.

Anonym sa...

GRATTIS!!!!!!

ja må hon leva jag må hon leva tralalalala

Ha världens bästa födelsedag! Livet blir bara bättre och bättre för varje år! Hurra!

Missy sa...

Massor med jättegrattis! Hurra!!! :D

Puman sa...

Hipp hurra på fördelsedagen! :)

Mary Lady Luck sa...

Åh supergrattis till dig på din stora dag!

Fru Choklad sa...

Maria: Tack snälla du! Jag hade en underbar dag!

Missy: Tackar tackar! Nu ska jag "ladda" inför festen på lördag!

Puma: Tack så mycket!

Mary: Tack! Ja jag tröttnar aldrig på att fylla år. Det är lika roligt varje gång. En del verkar "tappa gnistan" efter ett tag, men jag älskar att ställa till med fest!

Jonna sa...

Grattis i efterskott :) Själv räknar jag ner till min födelsedag som blir extra speciell i år: 070707 :)

Fru Choklad sa...

Jonna: Tack så mycket! Hi hi ja det var lite speciellt! 07 07 07!

Anonym sa...

Stort grattis!! Verkligen! :)

Fru Choklad sa...

Fredrik: Ja många tror att jag har ågren, men jag tycker bara att det är kul!

Fröken Lund sa...

Grattis grattis!

Annie - PD sa...

MEN GRATTIS :D
Lite sent men jag måste ändå säga det!
Kram kram

Fru Choklad sa...

Annie: Tack! Jag blir glad även om gratulationen kommer i efterskott ju!