onsdag, april 07, 2010

FOTD - Rosa drömmar

Vi har tillbringat nästan hela påsken hemma hos svärföräldrarna och som vanligt när vi är där har vi haft det helt underbart. Vi har gått långa raska promenader, vi har ätit gott, jag har yogat och så har vi bara njutit av varandras sällskap och haft trevligt. Perfekt med andra ord.
Nu är man tillbaka i verkligheten igen och det har blivit dags att visa lite smink. (Jag har knappt varit sminkad i påsk!)
Detta är gårdagens sminkning och jag gick ut lite löst med en sminkning i rosa. Jag har grundat med en bas av MUS primer "tinted". På inre delen av nedre locket har jag Eyedust "Lolipop" och på den yttre delen "Dream" som är en något mörkare rosa. På hela den övre delen och upp till ögonbrynen hag jag "Orb" från MAC. Som eyeliner runt hela ögat har jag lagt Microshadow "Deep" från MUS och sedan Mascara Voluminous "Black" från L'Oréal. I ansiktet har jag bara lite mineralpuder, Wonder powder "Sahara" från MUS och rouge "Rose patel" också det från MUS. Läppstiftet är "Something old" från MUS.

2 kommentarer:

Emma P sa...

Toppenfin sminkning och jättesnyggt med pärlor!

Fru Choklad sa...

EmmaP Tack! Pärlorna är mina favoriter. Jag är imponerad av att du kan se det(sminkningen)och inte fastnar på hur hysterisk jag ser ut när jag försöker visa så mycket som möjligt av ögonlocken. Ha ha ha jag ser verkligen helt knäpp ut. Bjuder på det :)